:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Friday, April 17, 2009

AKU TENGAH EMOSI NI..!!!!

adoii begang betul laa aku.. pasal Oman ni asal jadi masalah sgt hah??? mak ayah aku da restu n suruh aku g.. malah ayah aku bangga aku dapat g kursus kat sana. nak buat kenduri baca yasin lagi, ayah aku cerita kat kawan2 dia lagi. dan kebetulan lam kampung aku hanya aku dan suraya yang dapat g.. tu pon bila lulus test paper Bahasa Arab university Timur Tengah..

ooo ingat aku p makan angin ke? silap aku yaa tak bgtau awal2.. aku p Kursus Bahasa Arab kat sana. mungkin akan di bawa ke sekolah2 untuk latihan mengajar juga. kenapa?? takde faedah ke ye semua tu?? aku dapat biasiswa KPM.. pandai2 laa aku guna duit yg aku dapat. aku tak susahkan mak ayah aku pon.. depa restu aku, depa sokong aku.. apa masalahnya?? dah tu Akademi Pengajian Islam UM ni yg anjurkan kursus tu.. untuk tambahkan kemahiran bahasa arab.. Akademi Pengajian islam nak anjurkan program yg sia2 ke hah..?????

aku begang bila org ingat aku ni syok2 je nak makan angin pasttu bazirkan duit mak ayah aku..! sorry.. oo mungkin cara aku cerita agakknya menampakkan aku ada masalah kewangan sgt.. huh.. takde ape pon.. semuanya ok. simpanan aku sendiri da cukup. cuma mak ayah aku nak membantu. biasalah, kalau sape2 pon dapat, bygkan laa perasaan org tua kita..

sekali lagi aku nak cakap.. aku p kursus Bahasa Arab. (bahasa Al-Quran) adakah itu salah? adakah itu satu masalah?? adakah salah aku bila aku buat keputusan nak g dan mak ayah aku restu dan takde ape2 masalah bg kami..???? lu pikir laa sendiri...!

p/s: kepada kwan2 yg selalu sokong aku n tak pernah tgk aku emosi gini, aku minta maaf yaa..aku tak tau sape yg pandai2 komen cakap aku sesuke je nak g sana.. aku nak marah kat dia.. maaf yaa kalau aku kasar. aku nak dia tau yg aku bukan laa jenis tak kesiankan mak ayah aku.. aku sensitif bila org cakap mcm tu n aku pasti kawan2 pon sama kan..kan aku dah kata, yg kenal aku tau laa.. aku sgt2 tak boleh org main cakap je tambah2 pasal mak ayah.. n aku pasti kawan2 pon faham apa aku rasa.... sorry my fren.. sorry.. :(

14 comments:

Nur Sharmila said...

sabar la cik aina..diarg jeles ko.anyway gunakan peluang ni untuk kuasai bhsa al-quran.lagipun, yg dia tu dok kalut n jeles psaipa. mak bapak kita bgga dgn kita nk p mesir, satu pncapaian, dhla hg lulus test tu.relax2.kepada yg hny nak mendengki, sudah2 la.fmly dia mmg bgga dgn kejayaan dia.tny la sape pun, msti akn bgga.nway, good luck!

eyena said...

hahaii terharunye.. kamu laa kawan yg paling memahami.. macih mila.. akanku buktikan laa.. kita p bukan sia2 apa yg kita dapat..n akanku pastikan mak ayahku bangga dgn pencapaian aku..ni yg smagat nak study ni..tanks cik mila..mmuuaaahh..!

rosmadi said...

hahaiiii cik aina...cek pun xtau apa yg tjadi sbnarnya...cuma cek pham yg hang dah tpilih nak pegi ke Oman..yeke?wah tahniah2...pedulikan kata2 orang..kita wat ats usaha kita..bukan susahkan orang len kan..manusia xkan pernah brhnti nak kutuk2 kita...apapun org cakap, dorg mmpu cakap ja..kita yg dapat kejayaan kan..bukan dorang..(emosi gak)hehehe...apapun harap2 hang dpt kjayaan..dapatlah ajar cek nnti..huhu..

eyena said...

ahaii madie my best fren.. tu laa masalahnye ada yg tak puas hati cek nak p Oman tu yg teremosi tu.da laa baru bgun ido baca lak komen tu..terus laa serabaii..kiki..malu aih..tanks weh memahami..waa terharunyee ada kawan2 mcm kamu...waa..

The Guy said...

alahai..
xyah la duk mikir sgt kata org tu..tak guna duit dia pun nak p sana, tak guna kudrat dia pun nak lulus test tu..hehe..

hidup ni kalau duk mikir nak jaga mulut org aje, mmg payah..tak jaga pun org duk kata juga..yg penting kita tau dan yakin apa yang kita buat..jadikan semua tu sbg pembakar dan penghangus semangat ya :D

chaiyok!!

eyena said...

hehe macih bang the guy..eheh..ada ke mcm tu eh..hee takpe2 yg sokong2 ni pon da buat semangat bukan terbakar je, tergoreng, terkukus sampai hangit ni..semagat sgt2 ni..tanks to all..love u all..ahaii

http://nurulnahdzahhasanah.blogspot.com said...

aina..
x pyah la dok tension2 n serabutkan kpala ang pk pasal org tu..dia tu mmg jeles kat ang..sabaq ja la..ada ka ang soh dia bg sumbangan kat ang utk p sana?dia x sumbangkan apa2 pun kat ang dia just sumbangkan kejelesan dia ja hik hik hik:-D aku tumpang gembira bg pihak ang..all the best n love u muah muah muah..:)
chaiyok2..

eyena said...

aii terharu biru laa hari ni.. semangatku kembali segar membuak2 nak study taktau nape..sbb ada org ambik berat, syangnyeee kat kwan2..tanks nurul..lap u 2..muaah2 jugak..hehe..tanks2..waa terharu..

dzul fahmie said...

aina rileks je...
xyah pikir psai mende tu..
org klau dah dengki mcam2 nak buat..
sbb dia xdpat le tu..
perasan hebat le tu...
xpe hg truskan niat hg..
yg pegi tu hg bukan die..die xde hak nak halang hg...besa la mulut org bukan le control..
gudluck ye!!!

eyena said...

betul tu Dzul, yg penting sekarang ak tahu kawan2 ada selalu untuk spport ak.dia tu ak kenal pon tak, dah laa tak letak nama betul2..haa kiranya pendapat kawan2 lebih ak hargai dan ak sgt2 terharu dgn kwan2 semua..u're my best fren..!

WeBViDeOKLiP said...

relax2
jgn marah2 k

eyena said...

baaaiiikk..tak marah2 dah..dah cool dah..i mmg gitu cepat hot tp lelama cool gak..kalau hot je kira leh rentung laa..hehe

piNky LuCiA said...

la... knp plak ni syg? hmm.. dala marah.. kata org.. mulut tempayan ley laa nk tutup.. klu mulut org... mana laa kita ley tutup..

so.. ape yg nak kata ialah.. pedulikan ape yg org kata.. n be ur self.. n selagi tak bcanggah ngn nilai agama.. teruskan..

islam kan indah.. n Allah itu maha adil.. sabar byk2 n senyum sokmo tau.. ;)

eyena said...

betul cakap kak pinky.. hahai mcm mak i laa kak ni..ni yg syg ni..ahaii macih2.. semestinya dapat senyum sbb ada ramai kawan2 yg ambik berat ni..uwaaaa terharu2..hahaiii