:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Friday, April 10, 2009

ADOII DAH NAK FINAL EXAM NI..

huhuhu.. aku kebingungan dan blur seketika saat ni.. kenapa? sebab rasanya aku sangat2 sibuk semester ni..aduhaii.. aku dah siapkan agsimen and semua aku dah hantar. aku ada "syafawi tartil Quran" dgn "Tasmik Fiqh Ibadat" (1 juzuk jugak) hari ni.. semalam aku ada final Kaedah Pengajaran Bahasa Arab. sgt2 pening kepala.. huhu tak sempat aku nak melayan blog ni.. maap laa kawan2, tag u all akanku jawab nanti..hehe.. cuma aku rasa stress laa bila kena mengafal..hahaii sebab mcm kesuntukkan waktu..huhuhu sibuknyeee mcm tak ada ruang nak bernafas.. hihih lebih2 pulak aku kan..ahak

tgk gambo sebelah kanan ni.. berwajah ustazahkah aku.. huhuhu...

gambo bwh ni masa kat nilam puri tau..hee dgn Ainun.. Aina & Ainun bestfren dulu2..

tp bila aku fikir balik laa masa aku kat nilam puri, lagi laa kelas padat dari hari ahad sampai khamis (kelantan mcm tu cuti hari jumaat n sabtu sama cam kedah gak) tapi boleh je aku mengafal. dah tu banyak surah panjang aku hafal, lam 1 tahun 8 surah dan leh "tebuq" (mengafal n sambung bacaan) disamping tu aku gak hafal 50 hadis satu sem. kira 1 tahun ambik "hadis" aku dah hafal 100 dah siap dgn perawi yg ramai2 aku ingat. tapi tah nape laa sekarang ni aku nak mengafal satu juzuk pon da pening2..huhu agaknya suasana di Nilam Puri sangat2 tenang kan. damai je, sibuk mana pon bila di bumi tarbiyah tu hati kita mudah nak terima ilmu kan..

sekarang ni. dah lain suasananya.. banyak benda2 yg buat aku jauh dari tu. makin jauh.. tp kadang2 bila tersedar mcm ada tali yg tarik aku kembali ke daratan selepas aku hampir lemas dalam gelombang ombak yg dasyat.. aku mcm tak mampu bernafas dan mcm hampir temggelam sendiri.. tp aku bersyukur sgt2.. Tuhan temukan aku dgn orang2 yg bisa membawa aku kembali kedaratan.. terima kasih yaa teman.. aku sangat2 nak berubah jadi yg terbaik. siapa aku kelak? aku bakal "ustazah".. semua orang pon tak percaya kan.. sebab ape ye? sbb perwatakkan aku tak melayakkan aku dengan gelaran yg baik2 mcm tu..ahai.. tp aku bertekad dan janji dgn diri aku.. aku nak kumpul sebanyak kekuatan yg mungkin..dan tgk laa 1 hari aku akn jd mcm tu..aku rindu diriku mcm kat nilam Puri dulu.. adakah aku perlu kembali kesana untuk mencari diriku semula..? hmmm...

final exam minggu depan..ada 3 subjek berturut2 yg terpaksa aku langsaikan dalam 2 hari.. 23 ada subjek Psikologi Pendidikan dan Pentaksiran Dalam Pendidikan.. (2 subjek fakulti pendidikan) dan 24 haribulan ni ada Metodologi Pengajaran Aqidah ( subjek A.Peng Islam).. huhuhu aku akan berusaha yg terbaik sehabis daya.. nak dapat A.. ahaii walaupon A bukanlah segalanya tp A buat kita mengembirakan orang lain.terutama mak dan ayah aku.. bila aku dapat byk A.. tu laa yg paling mak ayah aku suka.. walaupun tak tahu pasal Pointer, mak ayah aku selalu bg dorongan pada aku.. dulu msa sekolah2 kalau aku dapat C je ayah akan kata "C sangat Buruk".. ahaiii.. betul tu.. kalau aku dapat C- alamatnya kena laa repeat.. mmg C sangat buruk kan.. hahaii... doakan aku yaa kawan2 dan pembaca sekalian.. semoga terang hatiku untuk review balik yaa.. hahaiiii..

No comments: