:: mereka Terhebat ::

Friday, April 24, 2009

Aku Menggoreng, Tergoreng @ Digoreng..???

Hurghhh aku baru balik dari dewan Peperiksaan.. huh, dua hari ni dah tiga subjek yang aku lagsaikan.. ada lagi tiga kertas soalan exam yang menungguku di dewan peperiksaan itu.. sebelum exam tadi.... layannnnn...

**********************************
kringgggggg (kunun2 bunyi jam laa).. arr aku dengan mamainye melihat jam tu. aduss dah pukul 6.30 pagi.. aku bangun dengan lemah dan malasnye, terus berwuduk dan solat subuh.. malam tadi aku dah berniat nak study Metodologi Pengajaran Akidah, paper hari ni. tp aku tertewas kira2 baru beberapa line je perkataan2 yg ku baca.. past solat subuh tadi......

"hello.. dah bangun yer.. cek nak ido kejab laa.. tp sat je.pehtu nak study Akidah ni tak baca apa lagi"

past aku bercakap2 dgn seseorg tu..(tetiap pagi pon aku kejutkan dia. tp kekadang tak bangun...huh) aku letak laa tepon tu.. lalu zzZZZ..
tetiba bangun2 da pukul 8.30.. emm malasnye nak g sarapan.. then aku menyelak2 nota2 Akidah, sambil berbaring tu.. tiba2 lagi...

" arr asal dah kul 11 ni? terlalu khusyukkah aku baca nota ni??" (cakap lam hati je)

rupanye aku terlelap untuk kali ke 2.. aduhaii ada lagi 4 jam ni nak exam. asal aku blur je.. tetiba jugak, aku nampak rumet aku dah balik dari examnye.. then aku perhatikan dia terus study. mak aii aku ni masih buka sebelah mata je.. mcm nak terpejam lagi ni..huhu terus aku bangun mengejut (kunun2 laa jugak).. haa terus baca nota kuat2.. sambil mengafal. waktu tu jgak datang idea utk cipta fomula. yes! berjaya..
"aina dah bersedia ke? mcm da sedia je tu siap baca kuat2 tu?" (rumet aku soal)

"err boleh laa nanti aku goreng2 je laa.. senang je kan.." (ewah riak betul aku)

"bagus laa.. selamat menggoreng yaa.." (rumet ak bg semangat utk aku goreng2 menjawab nanti)

"yer2 kita goreng2, kasi hangit,biaq hangus aih.. sampai bergegaq meja tu nanti" (cis menyempah laa aku dengar aku cakap mcm tu.)

sampai aku jumpa rakan2 kat dewan tu sebelum masuk lam dewan.. masih sempat aku mempromot kebolehan goreng2 aku tu.. teknik2 gorengan aku kongsi dengan depa..haha begitu berbangga sebab kaedah gorengan amatku kuasai hari ini...

************************************
sekarang aku rasa diriku bagai digoreng2 oleh soalan tadi, kegorengan yg nyata. aku telah tergoreng bukan menggoreng lagi.. huhu.. soalan senang untuk digoreng, dan leka aku menggoreng hampir 14 m/s untuk 5 soalan tu je, aku jawab lam masa 2 jam.. tapi..........
"remainder, candidate please stop writing..." (alamak, soalan ada 6..??!! grrr trrrrr..)
aku tak cukup masa nak jawab soalan last.. soalan last tu aku jawab 1 page je.. tu pon dengan tulisan yang agak cacing.. dan waktu tu pengawas dah nak kutip kertas jawapan, mujur dia bg aku peluang terus menggoreng soalan terakhir.. cis.. aku takmau main goreng2 lagi.. aku yg tergoreng.. waaa.. tapi salahkah aku belajar menggoreng..? (bernada insaf).. hahaha.. sabo ja laa.. sob sob..

6 comments:

sunflower said...

goreng td masak tak?huhu

:: eyeNa :: said...

tahniah kerana menjadi penghangus semangat yg pertama..hihihi masak aih sampai rentung2 setengah tu..hahha

The Guy said...

takpa2..

belajar memasak ok la tu..dengar kabar terer menggoreng..hehe..bagus2..

suke..suke..suke..

:: eyeNa :: said...

waa ni kes puji ke kes perli.(tertanya2)

dari mana dpt kabo tu. hee kes menggoreng tergoreng n digoreng ni menunjukkan i pandai masak eh..ayamoo..! (buat2 terkejut)

suke yer.. err sama laa, suka jugak..hahaha

MuNiR said...

Assobar minal iman. .

:: eyeNa :: said...

bgus2 hj munir.. i tgh bsbr laa ni..hee