:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Sunday, October 18, 2009

sajer aku nak buat cerita..

ok laa.. oleh kerana aku sangat laa boring hari ni.. aku pon melihat-lihat apa yang istimewa dalam laptop aku untuk aku habiskan waktu. dah study sampai mata kuyu2 aku pon, luangkan masa untuk kerja edit2 ni.. hak hak..


gambar2 yang aku upload disini bukan laa yang terbaru sangat.. heeeh.. cuma aku memperbaharuinye dengan versi aku sendiri..

mari aku cerita kat kamu idea aku pasal gambar2 yang ada disini. semoga terhibur..!


*******************

satu hari seorang gadis bernama eyeNa telah berjalan-jalan di taman. beliau berjalan sendirian dan kemudian merasa penat lalu duduk seperti gambar di atas.. sambil melihat ke sepohon pokok yang rendang.. beliau haus tetapi tiada membawak wang.. ahaii..

tiba-tiba beliau ternampak seorang jejaka di atas pohon rendang tersebut menjelmakan diri dengan spontan! dan jejaka itu ketawa sambil berkata..

"hahaha aku tahu apa kau mahu. kau nak pinjam duit aku untuk beli air teh ais kan? hahaha"

suaranya seperti guruh dan kuat sehingga gempa bumi terjadi. adus..

kemudian jejaka itu berkata lagi..

"kalau kau nak pinjam duit aku, ada satu syarat.. kau kena naik atas pokok ni macam aku.."

dan eyeNa sangat2 tercabar dengan syarat tersebut itu.. beliau pon menggunakan kuasanye lalu dengan sekelip mata... jeng jeng jeng...
eyeNa sudah berada di pokok berkenaan dan menolak jejaka yang bersuara guruh itu jatuh tersungkur ke bumi..

"padan muka kau. lain kali kedekut sangat nak bersyarat2 lak. kau ingat aku lemah ke?"

bebel eyeNa kepada jejaka itu..

"eh aku lupa nak tanya sapa nama kau? oh ya mana duitnye? bak sini kata nak bagi aku pinjam.."

eyeNa terus membebel.. dan jejaka bersuara guruh itu tiba2 berada di atas tahtanya..

"hahaha aku laa sultan aslam dari negara arab.. oleh kerana kamu telah berjaya memanjat pokok seperti yang aku janjikan aku akan bagi pinjam singgit lima puloh sen kat kamu buat beli teh ais.. hahaha.."

kata jejaka tersebut sambil ketawa yang seperti guruh iteww..

"oh yaa dulu aku ni sultan kat negara aku. sekarang dah pencen sebab tu aku meloncong kat Malaysia"

kali ni wajahnya agak tidak selesa. mungkin sedih kot sebab dah pencen kan.. aduhai

"eh tapi aku nak tau dulu kamu tu sape sebelum aku bagi duit aku.."

tanya si aslam sultan dari arab yang suka ketawa dan sudah pencen itu.. huh

eyeNa pon terjun dari pokok yang dipanjatnye tadi dan beliau berposing.. dan berkata pula

"beta adalah kerabat diraja yang tinggal dibendang raja. nama beta eyeNa jer.."

kemudian eyeNa bertitah seperti seorang ratu pulak..

"tapi beta belum pencen macam kamu.. haha beta rasa kamu sangat lucu..! hahaha.. oh yaa negara beta kat kedah.."

eyeNa mentertawakan sultan pencen yang dijumpainya.. tetapi sultan pencen dengan tidak puas hatinya membalas..

"hahaha aku tau kat kedah banyak pasembor.. aku nak panggil kau ratu pasembor sebab kau tak pencen lagi.. hahaha.."

begitulah kisahnya pertemuan mereka berdua, kemudian mereka bersahabat.. eyeNa tak jadi membeli teh ais tetapi membeli baju jeans berjenama levi's.. **aku pon tak tau kenapa perkara itu berlaku, haish..!!

mereka akan membawa baju tersebut merata-rata.. siang dan malam..

mereka sungguh teruja kerana harga baju tersebut sama dengan harga teh ais.. sesungguhnya mereka bahagia kerana baju iteww.. adakah itu baju bundle yang selama ini dibenci oleh eyeNa???! **aku agak, eyeNa tak suka bundle kot..

tetapi satu hari sultan pencen begitu dengki dan ingin merampas baju iteww dari eyeNa.. dan mereka bergaduh.. eyeNa masih tersenyum ketika berebut baju dengan sultan pencen kerana eyeNa nak tergelak bila terkenangkan nama "sultan pencen" iteww..

tetapi sultan pencen berjaya memiliki baju iteww dan memakainya.. eyeNa sungguh marah.. kerana beliau sanggup tak minum teh ais disebabkan mahu membeli baju tersebut.. eyeNa pon merajuk..

"oh ratu pasembor, jangan laa merajuk.. aku selaku sultan pencen akan hadiahkan kamu rumput2 ni sebagai tanda mintak maaf.."

sultan pencen merayu.. eyeNa pula menahan ketawa dan membuat muka ketat.. tapi lam latinya, beliau sudah tergelak dah sebab sultan pencen mengaku dirinya adalah sultan pencen.. haish..!!

"oh ratuku, engkaulah ratu dalam jiwaku.. dan akulah sultan pencenmu buat selamanya"

sultan pencen mula bersyair.. dan kejadian itu diulangnya sebanyak 44 kali. **orang kata kalau cakap 44 kali nanti jadi realiti.. hehehe

kemudian....

eyeNa pon sudah berlembut hati dan menerima rumput iteww sepenuh hati.. dan mereka berdamai kembali.. hahaha

"nanti aku bawak kamu ke negeri aku di arab sana, yang ada salji yer"

pujuk sultan pencen sambil berjanji kepada eyeNa.. **arab ada salji ke? haish pening aku taww..!!

**********************************

begitulah berakhirnya sebuah kisah dongeng yang telah dicatatkan pada tahun 2009.. hehe..

dan cerita ini hanyalah rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan sesape. nama dan watak juga adalah rekaan semata-mata.. tempat kejadian juga rekaan semata-mata.. semuanya aku reka semata-mata.. haish! banyak lak semata-mata~~~~~!

hehehee.. aku kasi berbintang2 kat cerita ni sebab kepala aku dah naik bintang dah ni nak reka citer spontan ni.. mujur tak jadi harimau bintang.. auumm..!! haha ok laa dah malam ni.. nak ido dah..

nite semua.. haha "gud nite sultan pencen.." hahahahaha.. ekkkk.. haish..!!

39 comments:

aslam said...

sultan pencen hang pggil kt ku...
huuuu.tp nostalgia ni..
ceghitaaaa.yg xthan duk atas pokok.plak tu suara cam gruh.sguhuh nek pokok.kena tlak.huuuu.pada la.mntak seringgit 5 kupang plak ja tu..
hahahaha.gelak keras peghut la rasa.hahahhaa..
siang dan mlm.hahahhaa..
thank u..thank u by..
heee

eyena said...

heee tak sangka aku, sultan pencen benar2 wujud.. kamukah iteww..?? ahahaha

aslam said...

mengidam plak rase.heee..yang..
akukah???bertuahnyer aku rase..
bertuah berjumpa dgn ratu pasemboq ku..
heee...

piNky LuCiA said...

pening kepala aku.. adoii....

eyena said...

aslam:

hahaha amboii sultan pencen ni lapaq pasemboq plak dah.. nyesal aku bukak citer pasal pasembor ni.. hahaha

eyena said...

pinky :

hahaha i pon pening taww dgn cerita itewww..

Fadzli Amir said...

Har..har..har..haron salim bachik....Ni ceghita apa ni buat ughat saghaff aku bergelak ketawa ni........apa2 ajalah eyena...Macam nama anak sedara aku ni...Kira anak2 sedara la...

eyena said...

hahaha.. cerita pasal sultan pencen dan atu pasembor laa.. hehe

urat sarat pon leh ketawa ke.. musykil2.. ni leh buat enty baru pasal urat saraf lak past ni.. ekekeee

owh nama anak saudara kamu sama ngan nama cek ka.. hehe.. besar2 mst lawa mcm cek kan.. hahahahahha

Nakamura Kazuki said...

pasal pasemboq ka...la ambe pun ske gak..yummy..besala bila mai from north ni..hehehe..anyawys tahnks eyena sebab linkkan blog ambe..and of couse i will follow you..hehehe

eyena said...

hehehe tu laa kan pasemboq jugak yg dipuja2.. hahaha thanks da link tu.. hihihih

nza said...

wah kreatif gak eyena ni...dr pic dpt lak wat crite. Mcm crite2 klasik p.Ramlee dulu2...hi.

eyena said...

heeek tu laa idea gila2 tetiba muncul sukar jugak untuk dikawal sampai da jadi citer dongeng dah tu.. hahaha

ustazah dyLLa said...

2 dia...bg akak poning dah...alahai, dik oii...kawin2 cepat...nti xde laaa sultanp pencen & puteri pasembor...

chipsmore said...

sweet gituuu ;)

eyena said...

ustazah dylla:

hehe ehem2.. tawin? ehem2.. sijil kursus kahwin da dapat dah.. hahaha kawin je belum lagi.. haish..!!!

wajib2.. haha

eyena said...

chipsmore:

thanks..! malu2.. hehe

ZIRAFAH MUDA!! said...

hahaha cun la citer tu.. "pertemuan antara sultan pencen & ratu pasembor" leh wat buku kanak2 ni..

Mawar_berduri said...

sungguh pandai kamu mengarang cerita...huhu..walau sedikit merapu tapi masih menghiburkan...hahahhaa..kamu telah membuatkan ku tersenyum sorang2 kat depan PC

POSH76 said...

bessnyer berposing2 gitu...nice picture...hehe

eyena said...

zirafah Muda:

hak hak.. citer berbintang2 last2 jadi story untuk kanak2 je.. hahaha

eyena said...

mawar berduri:

hehehe yerke.. memang merapu jaa tu tak sangka kamu tersenyum sorg2.. opps.. control2.. haha

eyena said...

POSH76:

edit sendiri2 jak.. heee macih2..

aslam said...

haahaha..merapu tp ku suka kerapu yg merapu..heee..
terim kasih cik zirafah muda.kira bley masuk uku dh kita ni.heeee.
manyak untun..
heee

aslam said...

jumpa dah website yg bley download free ayat ruqyah...

http://www.ceramahislam.com/audio.html


dan teruskan dgn donlot kat:

http://www.ceramahislam.com/Misc-Audio/ruqyah/ruqyah.mp3

selamat...

Kaseh Mucuk said...

len kali ckp jek nk doit..jgn pinjam2! hahaha

eh, romantika di tampoi la..melamar pakai rumput! hahahaha

eyena said...

aslam:

hehehe takpe2 nanti kita letak story lam buku banyak2 wat hikayat sultan pencen yer..

sabar ye nantikan keluaran hikayat tentang kamu tu.. hahahaha

SULTAN PENCEN.. weeek weeek!!

eyena said...

kaseh Mucuk:

heee romantika laa sangat tu.. melamar pakai rumput rampai.. adeeeeh..

jimat kos.. hahahaha

uchiha ct-k said...

hehe.........
:D
:D
:D

eyena said...

ct-k:

hehehe senyum2 nampak.. tahan ke.. heeee

aslam said...

asalnyer segugus bunga2 bungaan tu.tapi menjelma rumput plak..aiseeeey.
heee..ma mau jumpa pasemboq sedap kt KL ni ek?

yang..u buatkan la utk I.pleeease..
heee

HonEyBuNNy said...

alahai.........suwitnya......yg pntg kita bercinta kerana allah kn...

eyena said...

InsyaALLAH.. ahak malu plak reka citer gini.. kui kui kui..

eyena said...

aslam:

haha ada2 jer tau sultan pencen leh buat magic ka? haha

Leeya Hezlin said...

alahaiiii..so sweet la dear..nm sultan pencen 2 unik la..ehehehe

eyena said...

heheheee tu laa unik macam orgnye jugak.. untung i dpt sultan pencen.. hehe

aslam said...

mak oooooi.makaseh kawan2 mengikuti kisah ni..hahahha

rase cam malu plak namaku dikomersilkan...alamak!!!termengaku plak...sori ye cik ratu pasemboq..
heee

magic??nk dapat magic lagi??tungguuuuu.hahahha

eyena said...

hahaha kamu ni memang tau! suke laa tu jadi sultan pencen tu.. hahaha

terkenal dah kamoo ni.. ekekeeee kamukah sultan iteww..

mana baju jeans tu kamoo dah buat harta eh..hahaha **makan dalam tak? hahaha

aslam said...

uuuuuurk...kenyang dalam dh.hahahha...
terkenal dan dikenali kawan2 blog wat ku termalu segan2...

hahahha...
by nk duit lagi..

td p xsempat kuaq pintu pagaq pun duit dh abis..
kena tmbah lagi..
heee

eyena said...

oo hang watpa dgn duit tersebut? hahaha tidak..

tiada duit lagi. semuanya dah di masukkan dalam mesin basuh sbb nak dobi baju2 kamu.. haha