:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Wednesday, October 14, 2009

ini adalah satu misteri..

huu salam semua.. maaf laa jika kamu rasa entry ini tidak sesuai dgn jiwa kamu.. aku bukan nak buat cerita ke ape.. cuma nak berkongsi sedikit kisah yang telah terjadi.. ini bukan gurauan atau rekaan semata-mata.. tapi ia benar2 terjadi.. sehingga aku sendiri tidak dapat mempercayainya secara realiti..

begini..

malam tadi, jam 12 lebih kurang.. aku telah menidurkan diri.. agak awal. sebab esoknye aku ada test. "pengajaran Text Al-quran" ituah subjek yang aku tatap dan baca dalam keadaan berbaring dikatil, sambil mataku terkebil-kebil mahu terlena. aku menghafal satu per satu ayat kalimah suci, dari surah al-mukminun, yusuf, al-waqiah dan yaasin.. dan kemudian aku tertewas. entah bila mataku terpejam dan bibirku terkunci.. aku kemudian nyenyak dibuai mimpi.


***********************

dalam tidur aku berjalan.. entah bila aku sampai ke satu destinasi yang tidak pernah aku lalui sebelum ini. gelap dan suram.. dimana aku??!

"argh..!!! mimpi jer ni. aku kan tido tadi..!"

aku membebel sendirian didalam hati.. tiba2 seperti ada angin bertiup menyentuh jasadku.. sejuk dan menggigil..

"mana orang lain ni? kenapa aku sorang2 ja ni..?!"

aku mula resah memandangkan aku sendirian dalam bangunan yang usang dan kelam. aku mula memandang sekeliling. seram menyelubungi diri.. ada contengan2 dari dakwat merah didinding usang tersebut. aku cuba membaca tapi aku sendiri tidak memahami makna tulisan dan lukisan itu..

sekilas pandang, seperti seseorang melintas dibelakangku.. namun aku tidak menoleh apa lagi memandang.. kerana aku teringat "jangan pandang belakang..!" dan aku tidak berkata apa2.. tidak mahu menyapa.. yalah "jangan tegur" sesunggunya aku terpengaruh dengan filem2 seram yang pernah aku tonton..

sebentar kemudian aku cuba melangkah. namun entah kenapa kaki aku bagai dipaku. aku cuba mengangkat tetapi sukar dan berat. peluh mula menitis ke dahi. kenapa ni??

dan ada suara dekat dengan telingaku.. suara orang sedang bernafas dengan kuat.. oh Tuhan..! aku menggelabah. aku mahu lari. aku cuba menjerit sekuat hati. aku menyebut nama ALLAH berkali-kali tetapi suaraku tersekat dikerongkong..

nafasku mula turun naik tidak terkawal, aku menoleh ke kiri dan kanan..

"argh.. terhimpitnya..!"

jeritku didalam hati..

kemudian dari jauh aku ternampak sesuatu sedang berlari menuju kearahku.. tiada kakinya.. tak nampak juga kepalanya..!

apakah itu manusia..? atau tuhan telah membuka hijabku untuk melihat sendiri makhluk halus yang diciptakan olehnya? yaa makhluk yang juga hidup bersama kita tetapi tidak bisa kita melihatnya dengan mata kasar.. kecuali atas izin ALLAH.. makhluk itu dari golongan jin yang tidak mungkin sama tarafnya dengan manusia. manusia yg dimuliakan ALLAH dunia akhirat..

aku cuba melangkah dalam kepayahan.. semakin aku mencuba semakin berat kakiku dan semakin laju lembaga itu datang menghampiriku.. bibirku terkumat kamit membaca ayat2 yang telah aku hafal.. sesungguhnya ketika itu, otakku masih lagi mengingati juzuk2 yang pernah aku hafal sebelum ini..

"ya ALLAH selamatkan aku dari gangguan syaitan yang kau laknati.."

doaku sambil air mata menitis dipipi..

*******************

dan aku tersedar.. aku masih dikatil.. dan ayat hafazan sedang menutupi wajahku. aku terlelap tadi sambil mengafal rupanya. namun ketika itu suasana kamar sudah gelap. tidak seperti sebelum aku tidur tadi. mungkin rommateku memadamkan lampu sebelum mereka tidur..

aku mengesat dipipi ada air mata yang mengalir.. masih hangat.. ya ALLAH.. mainan tidur kali ini sungguh misteri..

"argh... huuuu..."

apakah bunyi itu? aku bertanya dalam hati sendirian. seperti salah seorang dari rommateku menjerit kemudian mengilai. meremang bulu romaku..

aku tidak mahu berfikiran negatif, aku tidak mempedulikan suara tersebut. aku menggangap rommateku sedang mengingau. sehingga suara itu semakin perlahan dan hilang..

lantas aku mencari handphone.. meraba-raba aku dalam kegelapan itu. dan aku menjumpainya ada dibawah bantal. aku melihat jam dihandphone sudah 6.14 pagi. sudah subuh rupanya. aku bingkas bangun tanpa memikirkan lagi peristiwa yang aku alami dan membuka lampu. aku lihat kedua2 rommate aku masih nyenyak dibuai mimpi. dan aku berlalu meninggalkan kamar untuk berwuduk..

**********************

"kak aina, ada dengar bunyi pelik tak pagi tadi?"

tanya aween rommateku..

"owh.. ada.. naper aween pon dengar ka?"

"bunyi macam mana kak aina?"

"hah? ermm mcm org mengeluh and mcm org mimpi jer.. nape..?"

"kak aina tau tak sape..?"

"sape? mana laa kak aina tau, dengar mcm fara kot ke suara aween tu?"

"suara aween.."

"aik? kenapa ngan aween?"

"aween kena tindih kot.. tapi rasa cam tak dapat bernafas. masa tu lam hati mintak2 kak aina bangun, aween jerit ALLAH hu ABAR, tapi tersekat.. aween takot sangat waktu tu.."

"yer ke? kak aina tak rasa apa2 pon"

jawabku cuba menyembunyikan apa yg aku alami.. bimbang nanti aween lebih takut..

"past tu..?"

sambungku sambil berminat mahu mengetahui apa yg berlaku seterusnya..

"aween nampak kak aina buka handphone. benda tu pon mcm dah tak tindih tapi dia berdiri kat sebelah aween sambil ketawa, bila ak aina bukak lampu benda tu terus hilang. aween mcm letih sangat sampai aween pon pejam mata past tu tertido balik.."

panjang penerangan aween kepadaku..

"oo patot laa kak aina nampak aween ngan fara cam takde pape pon.."

"tapi awen tak tau laa aween mimpi ke betul2.."

"mimpi ja kot tu jgn fikir yaa.."

"tu laa mungkin aween tido tadi takde surah yasin dengan aween mcm selalu"

aween membuat pengakuan..

"oo mungkin laa kot.. takde apa laa tu.. mujur kak aina pon ada surah2 ni belambak2 kat katil sebab kena mengafal.. haa dah laa lupakan eh.. takde pape tu.."

kataku mengakhiri perbualan tadi.. namun hatiku tertanya2.. apakah itu satu kebenaran?

atau itu hanyalah mimpi?

atau itukah sebuah misteri..

entah laa..

"jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri lagi.." hahahahaha.... seram tak? ngeee

pss: tido basuh kaki tau.. and baca doa.. heee

23 comments:

Mawar_berduri said...

huhu..ngeri la...dulu mase study ade jugak pernah rase kena tindih tapi sekarang dah tak pernah...mmm..mintak dijauhkan lah ...

aslam said...

hahaha.seram2..tapi ending cam lawakje rase.hahahha..

best baca.best baca.heee

eyena said...

mawar berduri :

tu laa pasal ni ngah seram2 kuku laa ni.. eheh

eyena said...

aslam:

adoii citer punya laa seram u cakap lawak.. nak kena rotan encik aslam sorg ni tau.... eeeeee

nza said...

eee.seram la...
Br 2-3 hr lps kak nza gak mcm kena tindih time tido...dlm sedar nk pnggil abg ttp mulut kena kunci n bdn keras xleh gerak...serammmm!!!!!

ustazah dyLLa said...

akak besa dh duk sebilik ngn kwn akak yg slalu kena tindih nih...jgn kejutkan dia kalo dia tgh menjerit2 tuh tpi bacakan ayat al-Quran & sapukan air dimukanya...gerak dgn perlahan...mungkin benda 2 cuba nk tindih aina tpi aina masih kuat, 2 sbb dia tindih kwn sblh aina...pesan akak, kalo bole hari2 kena bca al-quran dlm blik 2...pastu amalkan sblm tido bca ayat kursi & tiup sekeliling blik dgn niat yg baik, wat 3x...amalkan setiap mlm...kwn2 aina kena buat jugak...2 sume dugaan & ujian, kita kena kuat...lawan sedaya yg mampu...

Anonymous said...

bdw mby...someting follow u ol 4m PD...
em..hve a someting mende yg korng amik ke x mnta izin area PD tu...???
wlupn nmpk cm tahyul..tp kne trima gk lee..yee...
just wanna 2 say only...

eyena said...

kak nza:

huhuhuu musim ni musim dia kot..errr takmo fikir dah takmo..adus

eyena said...

kak dylla:

haa tu laa mujur laa sye dok mgafal je and kebetulan kan subjek al-quran sem ni.. tapi baca quran alhamdulillah tetiap kali maghrib ada buat..

huu macih bagi petua. insyaALLAH takde ape kot tu..

eyena said...

anonymous:

huuu tah laa kalau kami sebilik yg g sana tak bawak balik pape pon.. tapi yang lain tak pasti laa pulak..

hish..!! seram aih..

Budak Malu818 said...

salam..menarik perkongsian ney..teringin rasenyer,nk tengok bende2 ghaib mcm 2.....nk sngt tnyer dierorg,XADER KEJE LAIN KER NK DIKACAU KETURUNAN ADAM?

eyena said...

haish..!! pemberani betul budak malu2 ni.. adeh..

chipsmore said...

serious bila nampak pic tuuu..teros klik kat komen box..serammmmm

Fadzli Amir said...

Saja jalan2, terbaca kisah ni....huhuhu...ok.gak terus jadik follower...

piNky LuCiA said...

TU LAA.. TDO TAK BC DOA.. HEHE.. JGN LUPA BC DOA SEBELUM TDO TAU..

ultraman_88 said...

woo..
amat misteri
ekeke

armouris said...

info tentang tidur berjalan kat sini - Tidur Berjalan.

Update terkini isu-isu semasa kesihatan ada di infokesihatan@twitter.

eyena said...

chipsmore:

lah tak baca cerita da takot.. adeh takpe laa janji u takot.. hak hak

eyena said...

Fazli Amir:

makasih sbb sudi follow.. teruskan membaca.. ngee

eyena said...

ultraman_88:

hehe misteri ape gelak camtu.. ekekee

eyena said...

Armouris:

makasih sbb bagi info..

awen mazuin said...

huhu new xperience 4 me in um...time ni bgn sahur nk puasa,ttbe len plak yg jdik...dugaan~~

eyena said...

hee sabar yaa aween.. heee