:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Tuesday, March 17, 2009

KENDURI ADIKKU KAHWIN


setelah 2 hari bertungkus lumus untuk persediaan kenduri yg julung2 kalinya ni.. maka tibalah hari yg dinanti.. ewah.. tanggal 15 Mac 2009 bermulalah sejarah di teratak yg berdiri megah di Kg Bendang Raja Kg bersejarah.. ewah2.. sakan aih ayat aku..hehe maklum laa pencinta bahasa..eheh.. sebelahkiri ni gambar yg banyak2 tu aku dah gabung2 bagi jadi satu..haha nak tunjuk yg orang2 kampung ni ramai n bersepakat buat kerja masing2.. yg perempuan potong2 bawang n sediakan bahan2 untuk masak lauk.. yg lelaki sibuk melapah daging kerbau yg telahh selamat dikorbankan sebagai aqiqah anak2 abg2 aku..haha anak aku? takda lagi pasal aku je tak kawin2 lagi..huhuu.

.yg gambar sebelah kanan pulak menunjukkan betapa sibuknyaa mak andam siapkan adik aku selaku raja sehari tu..wajah mak yg ceria jugak sempat aku rakamkan..tak lupa laa wajahku yg berseri2 mcm pengantin jugak. tumpang seri jaa laa.. haha..

gambar bawah ni adalah gambar Kak Yam, Kak Su (ala2 indon) haha n kak ida (control ayu) hehehee.. dengan anak2 yg ramai.. anak sape? sape lagi kalau bukan yg paling ayu tu.. tp bukan aku laa.. walaupun aku yg sangat2 ayu..hahaha

Ni tetiba ada penambahan dalam ahli nasyid..hehe campur ngan Kak Pah n Kak Ani.. jadilah kami 6 orang..hahaha termasuk 3 org anak ahli nasyid yg juga merupakan solo kumpulan kami.. kak ida laa sape lagi..haha.. sebenarnya tu baju tema ahli keluarga.. ada kak nab, kak balkis kak Dayah, n kak jah yg tak bergambar. yg abg2 pon ada baju sama gak tp tak berkesempatan nak ambik..rancang2 nak ambik gambar keluarga reramai..tp aku tak ada kemahiran nak panggil semua datang n bergambar.. lagipon yg lelain sibuk dan aku segan nak ganggu masa semua adik beradik yg lain..hanya termampu ambik gambar bersama kumpulan nasyid ni je laa..heee ahaii harap satu hari aku dapat kumpulkan semua dan rakamkan kenangan keluarga besar kita ni walaupun sekali je..harap sangat2.. sebelum aku menghembuskan nafas terakhir aku nak tgk sekali gambar kami adik beradik reramai... alangkah indahnya kalau impian ni jadi realiti... huuu
ok2 jangan sedih2.. kita masuk part rombongan pengantin lelaki ke rumah pengantin perempuan eh.. banyak laa gambarnye..meh2 aku upload yg best2 meh..

tu memula rombangan kami sampai tu.. alala makcik2 cepat beratur cepat, sirih junjung kat depan meh.. mana bunga telur diraja tu..meh2 depan jugak..hehe kelam kabut makcik2 tu susun kedudukan..hehe

mari2 kita menuju ke rumah pengantin perempuan.. hehe kenduri hari tu buat sama sehari org kedah cakap. maksudnya buat pada hari yg sama daa..
ahai awat laa masam je muka? oo panas ke..alalala takpe2 raja sehari punya pasal kena laa bertahan dengan baju pengantin ala2 diraja tu..hahaha kecian laa adik2 aku ni..ish2..
nah ni lagi best ni.. kompang dipukul bertalu2 mesra menyambut pengantin baru... arr lupa laa lirik..hehe tp mmg semangat betul ni org2 kg Bendang Raja berkompang..hehe time pengantin dah balik dengan anak dara..ewah2.. kompang2.. ewah.. berarak lagi ke rumah. sampai kat rumah pengantin duduk kat semayam laa katakan.. dihiburkan lagi dengan kompang.. siap dapat pengunguman dari DJ.. "mengumumkan ketibaan mempelai yg dirai...."

jom2 makan bersuap.. amboi2 romantiknyeeee dia.. huh... bila laa giliran aku lak kan.. isk2 mcm bermimpi je laa aku ni.. aduhaii..

sampai pun Muhammad Aslam ni.. isk2 lambat datang ada exam.. takpe boleh di maafkan..hehe tu gambo kami dengan kakak2 tu..ewah2.. tak rasa cemburu ke En. Aslam?? hahaa...
hehe kasi Abg Aslam jeles kan..cepat2 posing dik.. padan muka Aslam tengok je laa. hahaha takpe2 sabar2.. hahaha betapa pendeknye aku disisi Aslam..adoii... kena pakai kasut tumit tinggi 4 inci dah aku ni..huh..

dah nak balik kaa. mai sat sungguh..hahai tak pe laa janji datang kan..heee tu mak bagi apa tah tu bekalan laa tu lauk pauk kenduri laa mcm2 laa special kat Muhammad Aslam yg tenggelam.. haha tah bila nak timbul kan mak kan.. heee diperhatikan oleh Abg Die.. ewah2.. ni gambo ni laa Abg die suruh antar pakai photo bucket.. yerke? upload lam blog pon senang aih..hehe ambik2..hehe
sekian saja laa kot cerita ceriti pasal majlis gilang gemilang adik.. huh cukup 3 hari malam tu aku naik bus balik ke UM.. punya laa mengantuk tido sampai pudu baru sedar..loteh sangat kot, hehe mujur ada makndak kejutkan..hehe ok laa eh.. semoga adik berbahagia sampai anak cucu.. akak??? uwaaaaaaaa tak kawin lagi...hahahaha belum cukup umo daa..huh..

4 comments:

A.B.U said...

adik sudah selesai
akaknye bile lagi?
dh tiba masa nnti...jgn lupe jemput
jemput sbg pbasuh pinggan pon jadik
ekekekekee...

piNky LuCiA said...

waaa... aslam mcm ustz.. comey je.. hehe.. cepat2 laa kwin.. tak sabar nak tgk ni.. hehe

eyena said...

hahaha PiNky Lucia uit.. hehe comey ke aslam tu.. tp i lagi comey kot..hahahaha kawin? kalau laa i jadi lelaki dah lama g meminang.. kih kih..

eyena said...

ekekekeke A.B.U.. ahaii tak kan laa sebagai pembasuh pinggan je kot.. nanti i suruh u jadi pembasuh periuk, mangkuk, gelas, cawan semua laa..hahaha