:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Thursday, March 5, 2009

Hmm.. TAH LAA.. :'(

kadang2 rasa pelik laa.. apa yg kita buat,apa yg kita alami apa yg kita rasa semua tak pernah kena kan di mata orang lain. kita buat blog,kita luahkan apa yg kita alami seharian kat blog jugak,tapi kenapa yer orang tak dapat nak faham kan. malah mengkritik semua tak kena. cerita tentang aktiviti yg kita join waktu ni pon salah, luahkan perasaan terhadap apa yg terjadi pun salah. kalau mcm tu baik tak payah laa kan tulis kat blog lagi ke apa2.. hmm tah laa mcm nak mengeluh jer. mungkin perbezaan cara hidup,peringkat umur dan pemikiran buat masalah ni timbul. haa tah laa.. tapi kenapa sesetengah orang tak dapat nak terima kita. tahu tengok kelemahan kita, keburukan. hilang kan semua kebaikan kita.mcm tak ada faedah dan benda yg baik pun yg ada pada diri kita ni. haa.. mcm yg selalu kita cakap tu keburukan kian dijaja kebaikan pula dibuat2 lupa. hmm.. susah.. tah laa..


Alangkah indahnya kalau 1 hari ada yg sanggup terima kita kan. kalaupun pemikiran kita tak setaraf, alangkah baiknya kalau orang lain fahami apa yg kita hadapi. kenapa laa agaknya orang anggap kita bodoh, kebudak-budakkan dan tak da intelek?? macam tak ada ilmu, apalagi ilmu agama.. kenapa orang suka buat tafsiran tertentu sebelum mendekati dan cuba memahami kan.kenapa orang suka banding2 kan kita.. orang tu tak terasa ke kalau dirinya pon dibanding2kan? kalau rasa kenapa yaa tak dapat nak letakkan dirinya seperti di tempat kita.. sedih kan.. rasa mcm.. tah laa.. susah nak cakap.. hmm... setiap orang kan berbeza, sebab itulah manusia ni istimewa. untuk saling melengkapi antara satu sama lain. tapi kenapa kita harus jadikan perbezaan tu musuh untuk mengeratkan hubungan kita.. hmm tah laa.. sedihnyaa.. :'(

4 comments:

piNky LuCiA said...

pedulik kan ape yg org kata.. be ur self dear..

klu nak tutup sume mulut.. haram u tak ley tutp.. so just be urself.. n jgn pk bukan2.. hehe

mcm mak org laa plak.. hahaha

eyena said...

hahaii tanks laa kak pinky lucia.. hahaii payah woo mujur laa ada "mak" mcm kak pinky..heheheee

piNky LuCiA said...

hmm.. dont blame urself.. itu yg penting..so jgn sedey2 ag..

eyena said...

haa.. baiklah akanku cari ketabahan yg hilang..ewah...heee