:: mereka Terhebat ::

Monday, March 16, 2009

KENDURI ADIKKU 2ND DAY

haa hari kedua ni dah ramai adik beradik pulang ke kampung.. Abg Mie n family sampai malam 14hb tu.. pagi sabtu dah kena bangun awal g Kuala Nerang beli barang kan..keciannye mesti tak cukup rehat kan.huhu kak ida laa yg paling kesian, tapi kena jaga kesihatan jugak tau kak ida tau. suke tgk k.ida comel je..hihi.hahaii. aku plak pagi sabtu tu pon g Kuala Nerang untuk tempah Banner and Poster kot.. alala2 gitu laa..hehe..
balik dari Kuala Nerang baru jumpa Abg Die yang canggih dengan Broadbandnye.. sempat laa aku guna untuk melawat blog ni kat kampung..haha tgk Abg Mie and Abg Die bincang pasal blog gerun aku dibuatnye, hehe aku relaks je ngan BangChat.. siap berkongsi lagi camne nak letak lagu2..hehe.. takpe laa blog sape pon canggih janji kita sepakat kan.. hehe yang pentingnya kita bahagia kan.. hee.. welcome laa kepada kak Yam n abg Bahadun yg baru buat blog.. nasib bawak balik laptop n Abg Die ada broadband..tp lupo lak ambik gambo broadband Abg Die..hihiii.. time kasih yaaa dapat gak kite tgk blog kan kat kampung kan.. hehe
tu sebelah tu gambo yg pegang tirai tu, kak SU pakar buat hiasan untuk meja makan tu.. hee rajin tau kak Su..respect laa.. heee terima kasih kak Su yg banyak membantu sejak 3 bulan sbelum kenduri lagi..haaa kak Su ni kak ipar aku isteri Abg Mat, heee
mari2 tengok gambo ni.. kakak2 n kak2 ipar ngah sibuk2 buat bunga telur n buat kotak untuk letak gula2.. bagus laa kak2 aku ni.. semua berbakat tau.. tgk tu kak ida tu nak ambik gambo ni cepat2 posing..hehe bagus2..hehe tu kak Pah, Kak Yam n kak Ani pon sama2 buat bunga telur, kak Ida suka berseloroh.. "kami ni ahli mesyuarat tertinggi.. " chewah.. kira ketua kenduri ni.. jangan memain kan.. tahun2 kedepan kalau nak buat kenduri lagi kena mintak kelulusan MT kan..hehe klakar sungguh laa.. aku and kak su jadi AJK je.. hahaha tak patot..hahaha

agak2 tau ke sape yg pakai baju coklat tu.. hehe sape lagi kalau bukan Muhammad Aslam..heee datang tolong2 orang kampung..hehe tu time pasang Banner kat depan rumah.. kira tepi kedai laa pasang tu.. dengan abg Mat, adik and membernye..hee rajin kan..alalala..

ahaiii.. elok dah tu bang oiit..hehehe.. adik tengah memerhatikan Aslam waktu betulkan kedudukan banner tu..chewah esok2 ke bila2 ke adik pasang banner untuk akak pulak..hihiii tu pon kalau akak kawin laa and panjang umo kan.. kalau tak sampai seru nak watcamne..kita merancang tuhan yg tentukan..haaa...
ni aku yg agak kepenatan ni..hehe tak sempat ambik gambo malam tu..org kampung makan2 kat bawah dengan baca tahlil jugak.. haa kira mcm doa kesyukuran n doa untuk selamat laa kenduri esok..hahaii ni bilik tak siap lagi.. malam tu.. aku, Kak Su, Abg Mat, Mak, Syu (anak kak Pah), adik and anak2 buah tidur pukul 3 lebih coz buat nombor cabutan bertuah..hehe tu gambo tu Abg Mat and kami yang dok tulis nombor cabutan. heheeee esok kenduri.. sambung lagi eh hari last kenduri besar2an..ahai..

No comments: