:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Saturday, August 29, 2009

Bacat.. ini luahan seorang adik..

seperti selalunya aku mengisi masa cuti hujung minggu dengan mengintai blog orang lain juga membaca luahan mereka.. ada yang bergembira, ada yang berduka.. seronok dapat berkongsi dengan orang yang memahami..
tiada apa yang ingin aku ceritakan.. sekadar menampal potret kenangan di sini..
melihat kembali gambar2 yang aku simpan dalam memori komputer ribaku, aku menjadi rindu.. rindukan suasana yang pernah terakam dalam setiap keping gambar itu.. rindukan gelak tawa, senyum mesra dan suasana yang pastinya sudah berlalu..

menilik sekeping demi sekeping potret itu.. aku temui gambar kenangan aku dan abang kandungku.. aku panggil abangku "bacat".. panggilan manja.. dulu masa aku kecik2 bacat yang jaga aku.. bacat yang belanja aku beli baju raya..

dah lama aku tak ziarah bacat dirumahnya.. dah lama.. rindu pula saat berpuasa di rumah bacat.. waktu tu bacat bertugas di Kemaman.. kalau tak salah aku laa nama tempat tu Kemaman.. sebab aku baru darjah 2 waktu tu.. aku pon tak ingat sangat..

yang pasti aku dan adik berpuasa di sana.. waktu sahur bacat yang kejutkan kami.. dan waktu berbuka bacat akan bawak kami ke bazar ramadhan.. aku memang suka menyusahkan bacat.. aku mintak itu dan ini..

semua kehendak aku bacat turutkan.. rindunya nak jadi budak kecik.. ha ha ha..

13 comments:

<< s| tED| >> said...

kamu masih ada peluang selagi beliau masih bernafas di bumi Allah inI!

piNky LuCiA said...

waa.. baiknya abg u.. :)

ustazah dyLLa said...

mesti rindu...dh duk jauh2...akak adik bradik sume berhampiran...nmpk mcm ayah eyana je...jauhnya beza umo eyana ngn abg ye...

karg said...

salam...
terimakasih menulis blog ttg ingatan terhadap bacat...Kalau ada masa jemputlaa dtg ke teratak bacat kt perak..

eyena said...

teDi : terharunyaaaaa!!! huhuhu

eyena said...

kak Pinky : mesti laa abg i baik.. cam i laa.. ngee

ustazah DyLlla: ahaii ayah cek dah 86 tahun pon kak.. isk..

eyena said...
This comment has been removed by the author.
eyena said...

bacat : macih sbb baca entry ni.. cek rindu kat bacat.. waaa.. insyaAllah ada masa cek mst p.. tungguuuu.. ahak

Tukang cerita said...

selagi ada kesempatan, jenguklah dia...
:)

Salam merdeka...

Monkey D Luffy said...

bestnye jadi adik perempuan

aku sebagai adik lelaki kena belasah jer

lalala

chipsmore said...

waa...bestnye bacat ni...heee...
mari masuk laci doraemon...ley jd budak2x balek.hikk ;)

a kl citizen said...

rindu menunjukkan masih ada ingatan terpendam...

eyena said...

hehe ada ke sejenis laci doremon tu.. nak2 je jd baby balik.. haha mst comey.. haha