:: mereka Terhebat ::

Tuesday, June 30, 2009

dari OMAN pulang ke MALAYSIA

Ahaii aku dah mula nak mengaktifkan diriku dah..hehe pantang betul kalau ada internet kan nak mengeblog je aku ni..haha tidur x lena makan x lalu, ingatkan blog je (padahal aku asyik makan tido makan tido..) haha.. tapi terhad laa masa nak berblogging ni.. maklum laa internet kat library di kampung je..ada adik2 yang masih sekolah nak buat folio laa apa laa.. so aku terpaksa laa dtg jenguk2 sambil post baru je.. tak sempat nak melawat blog2 lain..huhu.. sory geng!

Haa hari khamis ni aku ada program pulak kat sekolah menengah.. ayaii jadi fasilitator pulak dah.. 3 hari sampai hari sabtu.. tapi sabtu pagi2 aku dah nak drive g KL.. doakan aku selamat laa yer.. aku bawak kete.. g UM..huu mintak2 mudah laa.. kalau susah nanti aku pakai moto je laa..heee

Oh yaa meh aku nak cerita ceriti ni.. masa aku dah last2 day kat Oman.. rindu pulak pada oman, isk bila di Oman nak2 balik Malaysia.. bila dah kat Malaya ni aku rindu2 kat Oman pulak..hee.. musykil2..

Yang penting masa nak balik tu aku happy sangat2 mcm nak pulang beraya..

“laa patutnye tak mcm nak beraya.. yang mu p pasang lagu raya tu sapa suruh..” makndak suraya sudah menunjukkan sikapnya yang seperti sarjen itu..hehe

“err.. aku saja laa pasang lagu raya ni.. ambik aura sikit nak balik Malaya ni..” haha aku memang pandai menjawab.. dan kemudian kami melayan lagu raya tu..

“woi.. tak puasa lagi dah nak raya ka..?” kak tie yang juga rakan sebilik mengecam tindakkan kami (mcm ayat lam berita lak mengecam2 ni)

“ok tukar2 lagu.. oh hooo hoo balik kampung.. yibaaa..!”

***********************
tu antara gambar2 kenangan.. tapi aku dah kecikkan saiznye sbb speed upload kat library li lemah sgt2..ahaii..



Aku menerima sijil tamat kursus di Oman oleh dekan “Kuliah ulum tatbiqiyah fi Rustaq” ekkk..heee (menyampah laa asal mcm malu2 tu..waa)


Dan di Lapangan Terbang Muscat, Oman..


Aku menunggu transit di Lapangan Terbang Bahrain.. dengan topeng mcm jururawat plak kan..





masa lam flight aku asyik tengok Pemandangan je.. makan,tido, borak2 dengan sahabat dari arab saudi kat sebelah aku, pastu tido bangun main game, tengok movie, makan lagi..tido lagi (tu ke keje aku).. namun aku dapat merasakan malam yang pendek.. betolak dari Bahrain baru jam 8.00 malam (bersamaan 3.00 pagi di Malaysia).. selepas 3 jam hari dah subuh.. dah siang.. dan cantik sangat pemandangan tu.. bertuah aku dapat menikmati pemandangan sebegitu.. namun agak penat dan kurang tidurku..huuuu setelah 7 jam.. akhirnya pukul 10.00 pagi di Malaysia..

Sampailah jasad dan nyawaku di KLIA.. aku melangkah keluar dari flight gulf air itu dengan senyuman yang meleret.. puas, “ sampai juga aku ke Malaysia.. alhamdulillah semuanya selamat..”

Dan mak ayah datang dari kedah mahu menjemput aku pulang.. terharu.. terima kasih mak ayah dan adik serta jiran yang datang…ianya sangat istimewa..




Tapi ada sesuatu yang lain yang juga istimewa pada hari ketibaanku di KLIA sana..dan peristiwa itu membuatkan aku gementar.. dan.. dan.. dan… err.. dan… is is is.. lidahku kelu untuk mengucapkan kata.. hanya debaran yang ada.. namun aku mencuba.. tangan seakan mahu beku.. sejuk entah kenapa.. mungkin pertemuan itu adalah pertemuan kali pertama.. bimbang juga ada salah silapku dalam berbicara.. namun tuturku bersahaja menyembunyikan gundah di jiwa.. alahaii..

Terima kasih buat encik aslam dan family yang datang jumpa aina.. malu2.. ngee.. dan ada buah tangan dari Oman yang tak seberapa.. maafla tak ada yang istimewa.. yang biasa2 saja.. harap kenangan dari Oman tu mampu mengikat ingatan kita bersama.. dan ampun dipinta andai ada tersalah kata.. ahaii..


sampai jugak aku ke Malaysia tercinta ni..hee

8 comments:

myQza said...

wah!! Seronoknye jalan2 negara orang!!

Kapten Luffy said...

ko balik dr oman jadi ninja?

hehehe

aslam said...

masa yg ditggu2 dh tiba..

selamat smpai..alhmdlillah..
lmanyer rase..

pling lama bla tgguuuuuu oleh-oleh

yg nnja tu xsgt..
hahhahahhaha

thanx for t-shirt.
caaaaaaantek sgt..
siap ad nma oman n gambaq unta lagi

suka suka suka.
hahhahahha

Minah Kiwi said...

seronok minah kiwi tengok student belajor overseas nie..

white rose said...

aslam tuh pakwe eeyana ke???bahasa dia berlapik tuh...pakwe ek???....oowhhh....korg bercintan2 dlm blog ye....

:: eyeNa :: said...

err.. aslam?? pakwe?? errr... trrr grrr...err no komen.. ngee ngeeeeh

aslam said...

alala....
dia xngaku..
hahaha..

alalala syg..
hahaha..

ustazah dyLLa said...

alamak...silap parking daaa...ewah2...malu plak nk ngaku aslam tuh pakwe ek....~ekekekeke~...poodddaaaaaaa...
bek ngaku je...xrugi ape2 pon...(sbb eyana bkn lelaki, xnyesal pun kalo trlepas kt tgn orglen)....~hahahaha~

p/s: aslam...ang enterperem lee eyana dlm blog ang...kunun korg ber2 ni kapel...~hahahaha~