:: mereka Terhebat ::

Saturday, May 30, 2009

Naik kapal terbang lagiiiii

hehehe.. aku sudah kembali menjadi blogger..haha.. ni yg best ni. "tujad haasub fil fasli" (coz kelas kat bilik komputer..yiihaaa..!) dan aku nak cerita plak pasal naik kapal terbang lagi..hihi kali ni naik kapal terbang yang besar lak.. hehe gedabak punya besar! is is is..
**************************
"aduihaii letihnyaa.. tapi kapal terbang ni laju betul laa.. dari kedah 55minit je dah sampai LCCT.." aku mula menggomel dalam hati.. hehe.. aku menuju ke surau dalam LCCT tu.. lantas menunaikan kewajipanku sebagai hamba Allah yang serba kekurangan ini.. ewah wah.. kroook kreeekk.. err.. maaf..! perut aku dah berbunyi..kikiki.. laponyaa.. past solat aku pon g makan2.. makan apa? hee mkn nasik yang aku bawak dari umah daa.. ahaii

"alahaii.. esok aku akan terbang ke Oman dah ni.." tiba2 aku bercakap sendiri2 dalam hati..eheh.. dan teringat pulak kisah "kapal terbang"... zAAAZzzzz!!!

::::::::::::
"kapal terbang..!!! tuuuuruuNN..!!" jerit aku, adik, ain dan adilah sambil berlari-lari anak konon2 mengejar kapal terbang yang melintasi ruang legar udara.. waktu tu kami di kampung. masih berusia hingusan.. ekekeee

"weh.. awat kapai terbang takmau turun, aku letih dah panggil.." kata ain dalam nada kecewa..
"laa mana laa dia dengaq, nampak hang pon haluih2 (kecik) mcm semut jaa kalau dari ataih.." jawabku pintar.. ewah..

"dak laa.. bukan haluih mcm semut laa mcm kuman..!" adikku pulak menyampuk..

"awat hang kata lagu tu? hang tau kaa kuman besaq mana..?" tanya ain tak puas hati

"aku tau laa.. aku pernah dah tengok.." kata adikku.. aku hanya membuat muka hairan.. sebab aku dah faham, adik aku ni cakap tak pernah tipu (makna sebaliknya)..hahahaha

"mana hang tengok?" tanya adilah ingin tahu..
"aku tengok dalam cerita pOpai. dia kata kuman tu haluih dari semut.." laa pulak dah bila masa laa ada cerita pOpai cakap mcm tu.. huh..tu laa aku malas nak layan adik aku..kecian ain dengan adilah.. terpedaya.. adus..
then kami main pondok2 sama2.. "1, 2, 3.. bertukar..!" jerit adikku nyaring.. aku mendepakan tangan.. ain dan adilah pun sama.. kemudian kami berlari.. haha cuba teka kenapa? sebab kami dah bertukar jadi kapal terbang jet pejuang.. hiiihii..

:::::::::::::::

ooohoo kamu ketahuan pacaran lagi..dengan dirinya... ewah2..

alahai bunyi handphone aku yang bernada dering lagu ketahuan tu menyedarkan aku dari lamunan..

mak aku call daa.. ahai past bgtau mak yang aku kat LCCT and selamat, so aku pon letak tepon dan merelakskan diriku.. sampai pagi.. and naik bus ke KLIA..
"aina, ibu nak datang ni.. kami dah on the way.." msj ringkas mak angkat aku tu buat aku terkezut.. atoii.. lagi 15 minit aku akan berangkat ni.. resah kalau tak sempat jumpa kuarga angkat.. aduhai.. masa singkat tu sempat lagi bergambar dengan ustaz Fakhruddin dan Dr. Hidayat Buang pengarah Akademi Pengajian Islam UM. dengar2 taklimat n pesanan2.. ahaii.. "sungguh ke aku nak p Oman ni.. ekkk"
gambo kat KLIA sebelum berangkat

hahai dah sampai masa masuk ni.. dan dalam kekalutan, sampai jugak mak ayah angkat aku, past bersalaman dan cakap sikit, aku pon siap sedia utk berangkat.. dapat sweater dari habibi.. kiki.. "macih laa yaa budak bucuk..!

"mak aii besarnyaa kapal terbang ni.. GULF AIR.. mak aii pramugari.. mcm patung.. mak aii asal arahan lam bahasa arab ni.. mak aii mcm nak p mekah je aku ni.. mak aiii... mak aii.." aku dah mula dah..hehe..
gambo berikut adalah pemandangan waktu lam flight
bawah ni gambo padang pasir kat Oman.. is is is..

wink wink... 6jam kemudian... aku dah sampai Bahrain.. aduss..aku bertolak dari KLIA pukul 11 pagi.. sampai Bahrain pukul 1 t.hari.. kalau ikutkan kat Malaysia time tu dah pukul 5 or 6 petang waa hari yang panjang yang aku alami seumur hidup... transit lak 5jam.. past tu baru naik flight lain ke Oman.. jeng Jeng..! letihnyaaa..

******************************
alamak.. ustaz da datang laa pulak.. aduii aku tengah asyik nak cerita ceriti ni..hehe takpe tunggu laa nanti esok ada masa aku upload gambo kat oman waktu 1st week aku kat sini.. and aku ada sebuah kisah kat sini.. nak tahu apa dia? haha nantikan.. hahaiii..

5 comments:

Aduka said...

dh smpai sna jgn lupa snap2.. pastu buh dlm blog.. ngee.. =P

Kapten Luffy said...

bestnya belajar kat sana

hehehe

aslam said...

bestnyer dapt nek kpal tuban..
gedabak yer..hahahaha.

citer lagi la..sambung citer..
xsabar dah ni..

hehehhe.
panas?
pkai la baju yg sejuk tu..sweater tu la..
hahaha.confirm berapi!!
TC.

Anonymous said...

kamu lah btkk raikong yang pertama sampai ke oman

:: eyeNa :: said...

hehehe.. ada2 jer laa..hehe