:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Friday, April 30, 2010

:: TUHAN BANTULAH AKU ::

Salam sejahtera.. hmm rasanya lama jugak aku tak menaip.. memang aku sudah berubah kah? atau aku sudah tidak seperti dulu? 

yaa.. itulah barangkali. perubahan yang aku sendiri tidak sedari.


semalam aku menatap potret2 yang sempat kakak iparku uploadkan.. satu per satu kenangan sewaktu aku remaja terungkit.. bermain2 di fikiran melayang2 sampai aku teringat saat aku masih kanak2..indah rasanya kira saat2 seperti itu berulang kembali. andai dapat ku undurkan putaran dunia.. ceeeh mcm lagu lak.. hmm..

sebenarnya aku tak tahu laa mcm mana nak luahkan.. buntunyaa.. ya Allah..

apakah aku kesal dengan perjalanan yang aku hadapi sekarang? 

tak jugak.. tidak..!!

tapi kenapa? kenapa aku mcm sedih jer nih? 

tah laa aku pon tak tahu kenapa.. bila wajah2 mak dan ayah terbayang mula laa aku rasa sayu.. bagaikan hidupku ini benar merunsingkan.. aku ingin bahagia.. bahagia.. bahagia..!!!!!

ahh lupakan aja.. aku tidak mahu terus berada dalam kerunsingan.. aku mahu tumpukan perhatian dengan pelajaran.. ada banyak lagi subjek yang bakal aku hadapi.. yaa sekarang minggu exam.. baru lepas 3 paper. masih ada 3 paper kat depan.. dekat2 pulak tu.. aaarrrghh tensennya!! tertekan laa.. 

sebab aku tak ready nak exam ke? 

; tak jugak.. 

jadi kenapa? 

; tah aku takde jawapan laa.. 

ada problem ngan sape? 

; tah aku tak tahu.. 

habis tu nape tensen2 mst ada sebab kan? 

; yer laa tapi takkan aku nak cakap semua benda kat sini kot?

hmm so.. aku memang tak dapat nak cakap apa2.. aku cuma ley diam2 aja..huhu aku tak suka laa diri aku yang mcm ni.. tak happy2 tak ceria2 tak itu tak ini.. banyak yang tidak.. arghhh.. aku rasa cam susah nak bertenang laa.. asyik2 time aku tenang je tup tup ada laa yang meragut ketenangan ni..

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..!!!! mahu aku menjerit sekuat hati melepaskan segala kekusutan yang bersarang ni.. hmm mungkin bertambah kusut bila time2 exam gini kot.. or aku nak dtg bulan? haaa.. eeee aku takleh laa.. rasa lemah sangat2.. adoiii


hmmm ya Allah bantulah aku untuk bersabar dan menjadi tabah setabah tabahnya ya Allah.. janganlah engkau mengujiku yang aku tidak termampu sesungguhnya aku tidak kental dengan ujian2 yang datang bertalu2 tanpa henti begini.. ya Allah tabahkan aku bantulah aku ya Allah.. 

aku tidak mahu tergolong sebagai salah seorang dari mereka2 yang rugi. mengeluh dengan kehidupan! ya Allah alpanya aku.. aku senantiasa malu sendiri untuk berbicara.. sungguh tidak layak aku menyampaikan kerna aku sendiri terkapai2.. terkontang kanting.. ya Allah aku juga ingin berbahagia seperti orang lain yaa Allah.. 

hmm ya Allah bantulah aku ya Allah terus tabahkan hatiku biar apapon dugaan yang bakal aku tempuhi.. kerna engkau sahaja maha mengetahui ya Allah..senyuman yang bagaimana yang perlu aku beri lagi? sedang hati terus dilukai..


mungkin begitukah.. senyuman dalam tangisan.. habat aku belakon..!!!

Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tohmahan menghiris
Sehingga terasa diri ini hina
Kerana tiada siapa yang sudi membela

Kutabahkan hatiku harungi hidup
Biarpun tiada siapa yang menemani
Keseorangan aku di lautan sepi
Ditinggalkan mereka yang aku percayai

Namun ku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Kuserahkan segala padaMu Tuhan

Yang berkuasa jua mencipta
Kerana engkau MAha Mengetahui
SEgala apa yang terbuku di hati

Ya Allah tidakku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah kutemui
Mengakhiri segala yang telah aku mulai

Ya Allah engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabahku menghadapi dugaan
Agar tidakku berhenti di pertengahan

Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali menteri pagi
Setelah malamku berkalut benci

tanda tanya: sampai bila ujian akan berakhir, apakah sampai nyawa juga berakhir?

2 comments:

Ezad said...

mcm seddey sngat2 nie... ezad xtau nape... tapi mse skudeng sini... ezad trase eyena mesti kuat semngat..

:: eyeNa :: said...

huhu sorry sgt.. biasalah kehidupan.. cuma bila banyak sgt ujian yg berat2 tu.. kadang2 buat kita tarjatuh sekejab sebelum kita sempat naik kembali.. huuuu

tq sbb perihatin..