:: mereka Terhebat ::

Wednesday, April 14, 2010

"sesuatu" lam blog aku..

assalamualaikum.. eheh.. jauh aku mengembara di bumi nyata ni.. last2 ke blog jugak aku singgah..hee rindu lak nak conteng2 blog aku ni.. huhuuuu.. aku da tak macam dulu jer.. dulu2 aku ni meriah, sekarang aku ni menyepi lak ye.. hee tu laa dulu lain sekarang lain.. dulu dok sorang sekarang da kawin..hehe

ke situ plak ye.. is is is.. oh yaa sebelah ni gambar aku kat masjid Sultan Qaboos di Muscat, Oman

Di malam yang indah ni, cengkerik kelihatan sedang asyik mendendangkan lagu2 merdunya.. aku pulak seorang di bilik.. maklum laa minggu ulangkaji telah bermula.. kolej ni lengang.. ramai yang balik ke kampung masing2.. mencari ketenangan atau membaca di kampung agaknya..

aku pulak lain, kalau kat kampung aku bukan nak baca buku sangat.. aku lebih minat masuk dapur.. hee cari makan daa.. buat makanan tu pon yaa jugak kadang2.. hihih.. mujur laa kat umah mak aku, kalau kat umah mentua, haishh..!! semua keje meh aku yang buat.. chewaaah.. daripada tak reti apa2 pon tetiba aku leh jadi pandai tau..wink~~~

sambung balik kisah malam ni.. aku dalam bilik sorang2 amatlah tak tahu nak buat apa.. huhu aku ni dari pagi tadi tengok nota.. mata aku macam dah nak terkeluar dah ni..huuu lalu aku pon menyibuklah kat internet.. layan facebook.. buka frienster yang dah berkurun aku tak update.. haa macam2 laa..

siap main game lagi tuu.. huuu tapi last2 aku singgah jugak kat blog.. hee rindu laa katakan.. aku cuba nak tinggalkan blog ni sikit2.. sebab aku rasa makin aku banyak menulis makin aku merapu2 nanti.. hihi.. anyway aku sebenarnya nak citer pasal oman.. aku teringin nak balik oman pulak..


atas ni gambar di Rustaq, Oman
ewah2 balik oman konon, macam laa aku ni tinggal kat oman kan.. heeee


ni antara gambar sewaktu perjalanan ke Daerah Niizwa, di Oman

 ni kalau tak salah aku masjid kot waktu singgah untuk solat.. pun terletak di Daerah Nizwa


yang ni pulak gambar binaan di Oman.. di kawasan Rustaq..
 gambar ni kat Qasr Sultan Qaboos di Muscat, Oman

di luar istana sultan Qaboos.. terik mentari tu.. ~har jiddan!~

 ni plak gambar besar masjid sultan Qaboos yang tesergam indah di Muscat tu..

bukan apa, dulu2 masa di Oman aku nak2 balik Malaya.. dah di Malaya rindu oman pula.. tu laa bila sesuatu tu takde depan mata baru kita nak rasa teringat kan.. kalau ada kat depan mata tak pulak kita nak hargainya.. huhuu hidup.. macam tu laa hidup ni..


ini ~bahr takunu fi Sohhar~

cantikkan?! ~masyaAllah..~~


hehe nanti aku kongsi lagi gambar2 menarik kat oman yer..da banyak aku upload kan..tapi banyak lagi aku tak upload.ini menunjukkan sangatlah banyak gambar2 di sana..hee

actually kan aku melawat2 blog adik beradik aku yang lain.. rasa cam lam blog mereka ada "sesuatu".. jeng jeng jeng.. bukan hantu lor.. sesuatu yang bermakna kot..yang memberi makna dan amat bermakna.. penuh dengan maklumat, informasi, fakta, tazkirah.. macam2..

tapi lam blog aku lak.. takde apa2 pon yang bermakna kan.. macam kosong je kot pada orang lain.. tapi aku tak kisah la sebab penulisan aku amat bermakna buat diriku.. hehe seronok dan rasa cemburu jugak dengan blog saudara2 yang penuh isi, tapi aku tak pandai nak jadi macam orang lain.. heeeh..

dan semestinya apa yang aku sajikan di sini hanyalah buat kenangan kepada yang mahu megenangkan.. buat seseorang yang akan datang dimasa depan untuk mengetahui liku2 kehidupan yang berlalu ini.. harap penulisan aku ni akan jadi bermakna bila aku dah takde nanti.. (^_^)

cerita2 untuk hiburkan hati orang2 yang aku sayangi... senyumlah kalaupun aku sudah tidak ada lagi untuk
mengungkapkan ucapanku di depanmu, aku tinggalkan kalamku disini buat tatapan matamu..hee cam aku dah takde lagi kat dunia lak kan.. hee memang pon setiap manusia pasti akan mati..

aku ingin bersedia untuk itu.. aku ingin pergi dengan ketenangan.. (^_^)

haaaa aku kan ada berita gembira nak sampaikan.. tapi aku nak simpan sampai jadi bebetul suprise!!! heee aku taknak munculkan gambo terbaru aku sampai laa saat aku umumkan berita gembira tu.. ececeeee

nak tahu apa dia? tungguuuuuuu... hehe

tanda tanya (?) : berita gumbira apakah??? hee ini yang kita tak tahu ni..

No comments: