:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Monday, January 11, 2010

itu salah ini pon salah..apa yang betul...? bangang!

salam... ahaii sesapa yang rasa tak sanggup nak baca sila jangan baca.. aku hanya nak luahkan jer.. entry ni emosi tahap gaban..harap maklum..

gini laa sejak blog aku ni mula diterjah ramai.. ianya semakin memberi masalah kepada aku.. haa macam aku ni kena hidup ikut telunjuk orang!! apa tah hak mereka aku pon tak tahu.. aku punya pasal la nak create blog ni camne.. ikut suka aku laa nak cerita pasal apa pon.. kalau tak suka tak payah layan kan...

bermulanya problem aku bila aku letak cbox.. di situ berkumpul seorang dua makhluk2 yang begitu dengki pada aku.. ada saja tohmahan dilemparkan pada aku.. kesat dan kasar usah di tanyakan laa.. sungguh aku bosan melayan.. seakan menjadi bodoh melayan karenah orang yang datang tanpa nama, tanpa id, tanpa email dan tanpa jejaknya.. takut ke dia nak berdepan..?!

aku cabar untuk berdiskusi dengan aku secara bersemuka jika tidak puas hati..tapi tidak pula dia berani..

dulu dikutuknya aku, difitnahnya aku! dikatakan aku ini bermacam2.. sehingga menyentuh soal peribadiku..siapa pasanganku.. semuanya! sampaikan mak ayah aku, serta keluarga aku juga di cemuhnya! apa hal..!!

dengki, kenapa mst dengki.. cemburukah melihat orang lain bahagia? mengapa?

aku tidak hormat orang sebegitu kerana mereka suka bermuka2.. bertopengkan syaitan barangkali..! menggoda aku supaya naik amarahku..

aku paling marah bila digunakan nama2 ALLAH dan keagamaan untuk menunjukkan bahawa dia itu alim.. menghukum aku sewenang-wenangnya! mengatakan aku tidak beriman.!!! siapa dia untuk mengukur iman seseorang itu?? siapa?!

lantas aku bertindak membuang cbox.. tiada faedah untuk aku layan manusia penakut.. takut untuk berdepan! dan aku teruskan hidup aku seperti biasa.. rasanya tidaklah aku memaparkan gambar2 atau cerita2 yang tidak sepatutnya!

sememangnya aku tidak mencoretkan semua cerita dalam hidupku di blog ini.. sebabnya perjalanan kita sehari-hari tidak termuat dengan penulisan yang mengambil masa yang sedikit ini.. tak perlulah aku jadikan blog sebagai diari kehidupan kan.. hanya aku cebiskan kongsian kepada teman2..apa yang baik jadikan tauladan, apa yang buruk jadikan sempadan...

hidup ini indah bila kita mengetahui maknanya..bila kita berkongsi nikmatnya! itupun di jalan yang baik..bukanlah dengan cara yang salah..

sememangnya ada manusia yang suka menghiasi hidupnya dengan benda2 yang serius, yang ilmiah sahaja, yang menunjukkan prinsipnya sahaja atau sebagainya..

aku?? aku tidak suka memayahkan sesuatu..kerana itu aku simple.. penulisan aku mengikut citarasa aku..aku tidak menyuruh apa lagi memaksa orang membacanya, hanya kerana ini coretan aku sendiri.. dan aku tidak menampalkan gambarku disini untuk mereka menatapnya. aku tidak menyuruh..tidak mengugut juga..!

siapa yang menyuruh dia membuang masa mencari blog aku. mencari gambar aku? jika tahu tiada faedah pergilah ke blog lain atau carilah gambar2 yang dia senangi ditempat lain.. aku tidak pula menyediakan ganjaran kepada sesiapa yang datang ke sini.. dah tidak suka berambus saja..!!

aku bukanlah artis, bukanlah anak seni yang menjadi perhatian ramai..

aku orang biasa..kenapa aku tidak dibenarkan supaya menjalani hidupku seperti orang biasa? sungguh aku tak mengerti.. sungguh aku tak faham!

dulu ketika aku berkenalan dengan suamiku dan menanamkan niat yang murni untuk berkahwin.. di fitnahnya, di acuhnya diriku.. apa dia mahu sebenarnya?!

bila aku dah berkahwin dan aku sudah halal dengan suamiku masih lagi mahu difitnahnya kami.. kenapa yer???? tidakkah dia terlalu mencampuri urusan peribadiku dan cuba meruntuhkan kebahagiaan yang aku kecapi..apa mahunya? supaya jodoh yang ALLAH beri ini berpisahkah? begitukah??!!!!!

salah aku selalu dicarinya.. bahagia aku selalu dicarik-carikkannya.. kenapa? padahal aku tidak tahu apa tujuannya.. apa sebabnya. aku tak faham!

now aku dah letak adult content.. means that saper2 yang faham baru leh masuk blog aku ni.. so kepada orang yang still masuk tapi tak dapat terima blog ni dia memang tidak dewasa! tak dewasa akal fikiran.. so nak masuk sini jangan nak cari pasal dengan aku..

aku baik, naik kepala yer! nak suruh aku jadi mcm mana eh.. nak aku marah2 suka laa.. heh boleh blah laa kalau benci aku sangat jangan tengok blog aku jangan gigih datang2 sini.. aku tak undang pon!!

apa2 hal pasal diri aku pandai2 laa aku fikir..aku bukan budak2 ok! kalau kamu tu tua dari aku pon aku tak takut! sikit pon aku tak hormat dengan orang yang tak pandai hormati orang lain..

satu hari ada orang kacau hidup kau. ada orang musnahkan rumahtangga kau baru kau tahu!!! aku tak doakan kau.. tapi kalau ALLAH nak balas balik perbuatan kau kat aku bila2 ja bala DIA boleh timpa kau!!.. ingat ALLAH tu maha adil.. hari ni kau sakitkan orang esok2 kau terimalah balasan.. tidak di dunia, di akhirat tak terlepas juga..

ingat aku lembut2 boleh pijak kepala aku ke? tak puas hati jumpa aku sendiri tak payah nak fitnah2 aku itu ini.. tak payah nak tinggalkan pesan tanpa nama dan jejak!

kau datang guna nama lain2.. memula kau minta aku share kenangan2 aku past tu kau kutuk aku pula. pandai kau bermuka2.. silap aku melayan orang tanpa email, tanpa jejak mcm kau.. aku jadi penat sangat laa dengan makhluk mcm kau ni..

konon alim sangat laa..!! teori kau tahu tapi praktikal kau hampeh nak buat apa???!!! tak payah nak tunjuk kat aku laa ilmu kau kalau kau sendiri tak guna baik2 ilmu tu.. cakap jer lebih, hidup kau tah mcm mana? hmm jalan lah..!! move out!! boleh blah!!! huh...

tanda tanya (?): berani baca berani fikir! lu fikir laa sendiri..!!!

2 comments:

Mawar_berduri said...

Salam,

eyna...knape ni? sape la yang buat camtu kat eyna?...geram jugak bile bace ...sabar ek...

white rose said...

haaa...awat laaa xleh komen yek...haha...

tuh dia...duk begang smpai gitu...sian adik akak ni...sabaq naa...bwk2 mengucap pnjg...kta ni hdup nk lama dik...dia tu hdup nk pendek je...wahaha...sdp akaq kutuk2 dia na...

*psstt...ape kata kta g terjah dia, pastu belasah dia ckup2...nak x???
*serius nih...