:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Sunday, November 1, 2009

sultan pencen: andainya aku dapat...

assalamualaikum... haa di sini kita bertemu lagi nampaknya.. ewah2.. maaf eh kawan2 blogger yg di sayangi sekalian.. aku sekarang ni dalam "minggu ulangkaji" so tak dapat laa aku update hari2 seperti selalu.. ewah2.. tapi dalam sibuk2 study aku masih lagi sempat mengintai2 kamu dan blog.. ngee~~ rindu woooo...

ok2 aku takmau banyak cakap intro.. hehe.. aku nak teruskan dengan topik aku hari ni.. andainya aku dapat.. **dapat apa? haa ini yg kita tak tahu ni.. ekekekeeee

********************

"kan indah andai aku dapat kembalikan dedaunan yang kering itu menjadi dedaunan yang hijau dan segar semula..."


hehe agak berfalsafah kan.. hee.. sebenarnya kita tak mampu nak ubah apa yang dah berlaku.. kalau dedaunan yang kering tu dah gugur dari pohonnya, maka ianya sudah tidak boleh lagi kembali menjadi dedaunan yg hijau.. **kawan aku kata dapat, dengan cara mengecatnya..!

secara realiti, kehidupan kita pon sama.. macam daun jugak.. cuba menyegarkan keadaan dan suasana,daun cuba menghidupkan pokok dengan menerima cahaya mentari biarpun hidupnya sendiri sudah pasti diganti.. ya, daun.. tiba masa luruh juga.. terpaksa menerima kenyataan bahawa tak selamanya akan bersama sang pepohon itu..

kita manusia, ingin menyayangi dan disayangi.. dah pasti ada hubungan dengan orang lain.. ibu, anak, bapa, adik, kakak, abg, suami, kekasih, isteri, sahabat... err **bla bla bla. guru, murid..bla bla... moyang, nenek.. bla bla.. haish.. banyak sgt ar..!!!

sebab apa? lumrah.. macam daun dengan pokok.. **err kalau pokok yg takde daun tu tak termasuk lam antologi ni..ngeee~~

namun segala yang di takdirkan mempunyai hikmah dan ingatlah ianya tidak sia2..

dedaunan yang layu dan sudah tidak bermaya akhirnya berpisah dari dahan dan ranting pokok.. mungkin daun tersebut pergi jauh akibat di tiup sang angin, atau menggugurkan dirinya dikaki pokok itu.. mengelilingi pohon yang selama ini menerima baktinya.. seakan tidak mahu berpisah..

macam kita laa kan.. dalam banyak situasi, kadang2 kita berundur.. kadang2 kita terpaksa meninggalkan.. atau akhirnya memang kita akan berpisah sebab ajal menjemput kita kembali.. tak selamanya kita kekal di sini.. itu memang pasti.. kita akan mati..!!

kita sama macam dedaunan yang kian kering... semakin lama makin tidak bermaya, semakin lemah dan menunggu masa untuk gugur.. setelah itu kita akan hilang juga dari dunia..

Daun kering plak.. hari ni kita tengok ada, esok mungkin dah takde. kalau ada pon mungkin bukan lagi daun kering yang semalam kan.. samada reput dengan sendiri atau di bakar oleh tukang kebun.. dan lenyaplah daun itu.. buat selama-lamanya... **agak2 paham tak eh ayat aku ni? rasa cam dah terbelit2 dah ni.. cane nak bgtau eh..paham2 laa sendiri.. ekekeee

itulah kehidupan.. hidup.. nak bincang pasal kehidupan, terlalu luas topik ni.. aku kena ubah tajuk kot.. hehehehe

*********************
sebenarnya tujuan aku buat entry ni nak bagitau kisah sultan pencen ngan ratu pasembor jer. heeeh... tetiba aku terbagi motivasi plak kat kamu.. hehehe sowie2.. ok.. begini...

sultan pencen telah memanggil ratunya kerana beliau ingin menyatakan hasrat beliau.. ** hasrat tentang apa? haa ini yg kita tak tahu ni.. hehee

sultan pencen menunggu ratunya sambil tersenyum.. kemudian sultan pencen menyanyikan sebuah lagu kerana bosan menunggu..

"seiring dan sejalan.. seindah bunga ditaman.. lalalala...lalaa"

**sah2 sultan pencen lupa lirik..! haish..!!

seperti biasa.. dengan tiba-tiba.. jeng jeng jeng....

ratu pasembor sudah sampai.. tapi beliau tak suka orang panggil beliau ratu pasembor. sebab beliau rasa macam dah tua jer..dan sebab kawan beliau bernama ct-k pernah mengejek beliau.. bahawa ratu pesembor boleh bertukar status jadi ratu rojak!

**so aku cerita guna nama beliau laa yer.. eyeNa.. hihi bukan aku tawww!!

dan mereka berdua bertemu.. lalu ingin berbincang tentang hasrat si sultan..

mereka sempat mengukur siapa lagi tinggi seperti gambar di atas.. namun sudah pasti sultan pencen tarpaksa merendahkan dirinya apabila berhadapan dengan eyeNa.. hehe sebab eyeNa tak pencen lagi.. hihihi

namun setelah itu sultan pencen masih berfikir-fikir tentang hasratnya..

"bolehkan aku memberitahu ratu pasembur tentang hasratku ini?"

haa begitulah.. sehingga sultan pencen ternampak kerengga dan beliau mendapat idea bagimana ingin meluahkan hasrat tersebut dengan sebaiknya.. **takkan sultan pencen nak jadi kerengga! biar betul kan.. kuruskah sultan iteww? haa ini yg kita tak tahu ni.. haish.!!

eyeNa pula ternanti-nanti luahan hasrat sultan pencen yang sebenarnya.. hahaii..

"oii sultan pencen.. jikalau engkau memanggilku tanpa mahu memberitahu hasratmu, aku ingin pulang sekarang..! ramai yang mintak aku ajarkan cara-cara buat pasembor.. aku sibuk ni..kau jangan nak berdolak dalih.. cakap cepat!"

eyeNa menjadi tidak sabar dan memaksa sultan pencen memberitahu hasratnya.. adeeeh **apahal pulak laa kisah dua orang ni kali ni.. adoii penat aku nak fikir..

kemudian sultan pencen berkata

"aku mahu.. aku.. errr..."

sultan pencen tergagap-gagap.. **lah gagap rupanya.. kui kui. gagap yang macam mana ini yang kita tak tahu ni.. hehehe...

"errrr.. aku.. nak kamu.. aku.. emm... payah laa nak luahkan hasrat ni kat kamu. aku err aku..."

peristiwa ini membuatkan eyeNa berasa geram kerana sultan pencen terlalu tidak yakin dalam hal meluahkan perasaan.. lalu eyeNa pon membaca jampinya dan menghembuskan ke arah sultan pencen iteww..

dengan tidak di sangka-sangkakan...sultan pencen bertukar menjadi ratu pasembor.. **oh no..!! apa dah jadi..!!?

gambar atas ni kira gambar sultan pencen selepas bertukar laa ni.. huhuhu.. ending citer ni sgt sedih kan.. huhu... *tisu please.. nak lap hingus..

sultan pencen merayu pada eyeNa supaya menjadi sultan pencen semula. dan sultan pencen berkata..

"oh ratuku maafkan aku kerana gagap tadi. kembalikan aku menjadi diri asalku.. sebenarnya aku nak bagitau sesuatu.. oh ratuku.. andainya aku dapat..."

cerita akan bersambung selepas berita terkini.. **sory kawan2 aku tak dapat nak menyelamatkan keadaan.. adeeh... tetiba ada berita terkini.. macam mana boleh ada berita terkini dengan tiba2.. haa ini yang kita tak tahu ni.. haish..!!

tanda tanya (?) : apekah hasrat sultan pencen iteww?
**nak tukar daun kering jadi hijau ke? ke ape? haa ini yang kita tak tahu ni..haish..!

55 comments:

sI tEDI said...

dua2 suka bergamabr.. mmg sepadan.. :)

eyena said...

hehehe malu2.. hee harap2 begitulah..ehem

waina said...

rasenyer sultan tu nak mintak resipi buat pasembor nak bagi kat nenek sebelah atuk tiri sepupu adik kembar jiran dia

ikiqzana said...

cantik la gmbr kt sini.. suker negok.

eyena.. nk tanyer klu pakai nuffnang gan advertiets bole ker?? coz akk dua2 iklan ni dh daftar tapi taruk 1 je..

eyena said...

waina:

huh nama kita hampir serupa.. ekekeee

heee pandai jugak yer kamu teka.. kui kui.. boleh jadi gak kan..hahaha nanti kita tanya sultan tersebut..

eyena said...

ikiqzana:

heee tah laa bantai letak dua2 ok jer.. hihihi

aslam said...

sayang: pada la hang kata cek gagap...ketuk belakang sayang ngn antal.hahhahhaa....fuuuuuuh tiup depan muka.hahaha...gagap lah bersamaku wahai eyena ratu pasemboq.heeee

eyena said...

aslam:

opsss!! lupa nak tulis cerita ini hanya rekaan semata-mata.. hahaha

adoii jgn jampi daku, oh nehi he.. haha

Nakamura Kazuki said...

wahhhhhhh sakan perpossing sambil menghafal skrip ke eyena...hahaha..cam dramala plak..hahaha

eyena said...

hahaha takde laa nakamura kazuki, aku reka jer.. hahaha!

ada bakat terpendam lak.. kui kui.

Putra Al-Maliki said...

biler nak berlangsungnyer tue..hehe

Putra Al-Maliki said...

Link blog eina dah dimasukkan ke dalam blog saya. TQ.

eyena said...

putra al-maliki

terima kasih yaa..

heeh? berlangsungnye bila?

hehe mungkin itulah hasrat yg hendak di sampaikan oleh sultan pencen? hasrat apa? ini yh kita tak tahu ni..ekekeee

joegrimjow said...

cet
xbley bla cite ni
sambung2

like coz creative

eyena said...

hehehe yer2 ada sambungan, kena cari gambaq dulu.hahha past tu aku bantai merapu lagi..hahah

ustazah dyLLa said...

uwekkk...xkuasa tul...kecian pokok jd mangsa...hahaha

ekopelancongan said...

woitt elyn eyena..

daun terop x pernah layu tau..

seb bayek woo..

haku ingat sultan pencen nk jumpe rojak mamak psl nak bitau saiz kustom meskot dia x ngam..

hikhikk!

dapat gak haku jolok bintang kelik2..

ngee!

eyena said...

kak dylla:

hahahah da agak da mst kak dylla tak puas hati..ekekekkkee

eyena said...

ekopelancongan:

yoo...hahaha aku tak terfikir lak pasal daun terop tu..mcm mana aku tak terfikir? haa ini yg kita tak tahu ni..kui kui..

sultan pencen suka ratu pasembor laa bukan ratu rojak!!! eeeeeeee

click byk2.. cpt sikit hasrat mereka tercapai.. hehe

**Bila Comel Jadi Comot** said...

hye eyena cml suka betol masuk blog awk..heheheh lagi2 tgk awk slalu pose cute..ekekekek..keep it up babe..heheheh sweet lullaby.

ekopelancongan said...

lengoh dah jari..

huu..

eyena said...

comel:

yes dtg2 laa selalu.. blog comel pon ada gambo comel2 aih..hehehe

eyena said...

ekopelancongan:

aku kecian kat hg laa..hehehe

nza said...

taux2..sultan pencen nk melamar puteri pasambor tuh la...hi.

eyena said...

kak naza:

hehehe yerke? haha suspennyee nak tunggu sultan pencen bgtau.hehe

aslam said...

betol ke kak nza?hehehe...senyum sampai pagi la camni..hehehe

ekopelancongan said...

pueh ati haku ketok2 kelik ko..

nah! makan dulu kentang goreng ni..

asek mkn rojak ayer tiyak mamak je dia..

entah pe lagi yg haku dpt haku pon xtau..

ngee..

Ahmad Nawawi Yaakob said...

salam.. bila tengok gambar emak abah, baru tau ini sedara kita.. he he.. sejak bila jadi modeling blog ni.. ok, slmat studi tu.. peksa bg dpt first class gitu..

Mawar_berduri said...

hihihi....ape la gamaknya hasrat hati Sultan Pencen tu ???...suspen gak...nak habaq hasrat hati sampai tergagap-gagap ni yang suspen ni.... tak pe akan ku tunggu episod yang akan datang :)

eyena said...

ekopelancongan:

hahaha yer2 nanti aku p sekeh2 kat blog kamu plak.. nak tgk aku dpt mkn pasemboq dak..hahaha

eyena said...

Ahmad Nawawi:

hehe laa boleh tak cam ka sepupu sepapat sendiri ni.. hehe mungkin muka dah berubah kot.. ekekekee insyaALLAH study smart!

eyena said...

mawar_berduri:

hehe nantikan episod akan dtg. past exam ni kot..haha coz tgh bz study..tak sempat nak fkir apekah hasrat iteww.. kui kui..

eyena said...

aslam:

hehehe awat senyum sgt ni..dah boleh jadi model kat mD laa kamu ni.. hihihi

nobuta said...

tak sabar tunggu sambungannya hoho.

eyena said...

hohohoho.. jgn bimbang..cerita ini kana bersambung lepas berita.. hihihi bila berita tu? ini yg kita tak tahu ni..hehe

Edi Anje said...

nasib baik tak tergigit kerengga... pedih beb.. =D

ekopelancongan said...

pemende TM ngn 701 ni?

haku pon xtau..

agak2nye kopon bole tukar ngan roti n oren botol kot..

macam zaman sukan sekolah dulu2..

ngee..

HonEyBuNNy said...

bila nak ada smbgnnya neh...hiihi...gd luck tau

eyena said...

ekopelancongan:

hahaha bukan takat tu dgn kupon tu kamu leh beli beger sebijik taww.. haha

eyena said...

honeybunny:

hehehe tunggu ajer..

siaran masih tergendala..otak i ngah terbelit2 akibat study ni..hahaha

ekopelancongan said...

samada ko jengok haku atau tidak..

tp haku tetap ke sini utk menjahamkan kelip2 ko..

ngee..

piNky LuCiA said...

eii.. bley main sambung2 lepas berita terkini plak.. fruuussssttt ni.. ish

eyena said...

ekopelancongan:

hahaha rajin betul kamu ni.. ni yg aku suka ni.. dtg lagi..aku akan buat persembahan magik kat kamu! hahaha

eyena said...

pinKy Lucia:

hehehe ayoyo.. sabaq naa ada aih sambungan..hihihih

ekopelancongan said...

mana mejik ko?

setakat main teka apa dlm genggaman tak main la..

jolok@ bebanyak kasik runtoh sarang kekelip dia..

ngee..

eyena said...

hahahaa mana ada teka teki apa lam tgn.. huu ni magik ni.. hehe aku jampi kamu jadi arnab!! tara!!

hahah padan muka kena magik aku.. dtg lagi utk kembalikan diri ke bentuk asal..ngeee

Leeya Hezlin said...

u all mmg ske b'gmbr eh??de photographer sndr ke??ehehehe..

HonEyBuNNy said...

ihihihiih...xpa2..take ur time...hahhahha

ekopelancongan said...

haku sekeh2 kelip2 ko kire lepas geram mcm kat tuan dia gak..

bile ko nk dtg menyebok kt tempat haku ni..

x sabar plak haku nk mejik ko jadik kayu konda kondi..

ngee..

eyena said...

leeya Hazlin:

hehe photographernya adalah diri sendiri..ekekee

eyena said...

honneybunny:

ngeee u too..

Anonymous said...

Visitus at http://bangibookseller.blogspot.com/.. Updated everyday.. More books for you and yours..

Edi Anje said...

bile nk sambung nie cik kak..

eyena said...

hehe dah sambung dah tu..hehee

eyena said...

ekopelancongan:

wooo lama tak mai kelik2 ni..peciter..hehe