:: mereka Terhebat ::

::MEREKA SANGAT HEBAT::

Sunday, March 14, 2010

ratu pasembor rindu sultan pencen..!!


Saat ini entah kenapa kesunyian datang bertandang dalam diari hidupku.. dada seakan berombak.. mahu menangis tapi tak tahu kenapa.. mahu meratap tapi tak tahu atas sebab apa..

aku cuba mengerti.. tapi aku tidak memahami..

mungkin aku terlalu melayan perasaan.. terlalu sensitif barangkali.. sedang aku menaip warkah ini, telingaku meniti bait-bait lirik lagu "teman sejati".. semakin dihayati semakin syahdu pula diri.. air mata mula menitis ke pipi..

aku tahu kini... aku mula sedari... aku sedang merindu bagai nak rak weiiii...!!

*********************

suatu ketika dahulu sultan pencen dan ratunya pergi dating.. mereka menaiki kereta.. dan sultan pencen sebagai driver.. sedang asyik membawa kereta, lagu "dari kerana mata" berkumandang diudara..

sultan pencen dan eyeNa nyanyi bersama.. mereka merasakan diri mereka kembali ke zaman dahulu kala.. sungguh indah hari itu.. mereka dating di Zoo..

pandang sahaja mata gajah, mereka berkata "dari kerana mata"...

pandang mata zirafah mereka berkata "dari kerana mata"

pandang mata monyet mereka berkata "dari kerana mata"

boleh dikatakan apa sahaja terlintas dihadapan mata mereka berdua mereka akan cakap "dari kerana mata" kemudian mereka akan ketawa terbahak2 macam orang kena rasuk je! **haish!! jgn tiru aksi mereka..

semua binatang-binatang yang ada di zoo tu mereka pandang pada bahagian mata sahaja.. agaknya tenuk pon takut kepada mereka...

"apa kess manusia zaman sekarang ni..penat aku gemokkan diri.. mata aku jeww dia pandang.."

itulah rungutan tenuk di zoo tersebut.. * tenuk ada ke di zoo??.. huh tak faham aku ngan sultan pencen dan ratu pasembor ni..!!

setelah 5 jam.. percutian mereka di zoo berakhir juga.. tapi last2 mereka berjumpa Mazlan senario taw.. ahaii pon mereka berkata "dari kerana mata"... hahhaha tah apa2..

terkejut si pelakon itu dek mendengar lagu "dari kerana mata" dinyanyikan oleh 2 orang itewww.. ** agak2 aku kan.. Lan mst tergugat ada pelawak yg terlepas dari sarkas terkjumpa beliau di zoo.. haish!!

dan topik "dari kerana mata" sahaja jadi hiburan mereka sampai ke malam.. **Berapa banyak dari kerana mata daa...

***********************



pada satu hari, eyeNa terpaksa berangkat ke Oman.. tempat yang jauh dari negara sultan pencen.. sungguh sayu dan sedih sekali hati sultan untuk melepaskan ratunya terbang meninggalkan sultan itu walaupun cuma sebulan dua...

sepanjang berpisah, hanya sekali sekala sahaja mereka menghantar khabar berita.. maklum laa mahal nak sms or call ke luar negara ni.. masing-masing memendam perasaan.. mereka menganggap itulah ujian terhadap hubungan mereka..

eyeNa si ratu pasembor sibuk meneruskan kursus dan aktiviti di luar negara.. malam dan siangnya penuh dengan program.. kesibukkan itu membuatkan eyeNa dapat bertahan walaupun terkadang perasaan rindu datang menghantui.. sampai tak lelap tidur si eyeNa..

manakala sultan pencen di tanah air merindu ratunya sampai terdemam-demam.. ewah2.. dan lagu "dari kerana mata" selalu menemaninya saat ratu kesayangannya tiada.. apabila terkenangkan saat bersama dan apabila rindu mengganggu jiwa... lagu tersebut bisa menitiskan air mata teruna sultan pencen... ahaii

eyeNa hanya ketawa dan mengejek sahaja apabila sultan pencen berterus terang tentang perkara tersebut.. hahaha lagu "dari kerana mata" pon kamu da jiwang2..haha

begitulah...
****************************

sekarang ni.. sudah 2 minggu eyeNa tak bertemu sultan pencen dek kerana sultan pencen tinggal di utara tanah air.. eyeNa pula di KL.. maka sungguh rindulah hati tak dapat dinyatakan bagaimana lagi...

sedang merindu bagai... tiba-tiba eyeNa terdengar lagu "dari kerana mata" dendangan A.Ramli.. **kalau tak salah aku ler.. kalau tak aku salah ler tentang penyanyi tu..... kenangan manis bersama sultan pencen mula meragut ketenangan dijiwa eyeNa..

tersedu sedan pula tangisan.. saat suka duka **bukan en aduka.., derita lara, manja lara.. semua laa.. mula bermain di kotak fikiran si ratu sehinggalah beliau menghubungi sultannya untuk bertanya khabar dan berterus terang tentang perasaan rindunya.. ahaii

*********************


"hello.. yabang mucuk!!! rindu laa.."

kata eyeNa yang sudah memanggil sultannya "yabang".. sejak kahwin ni lebih2 pulak manjenye.. eekkkk

" alalala... rindu kat yayang juga..!!"

itulah ucapan ringkas sultan pencen mengenakan panggilan "yayang" buat eyeNa..

"yabang taw tak, yayang dengar lagu dari kerana mata taw...! yayang nak nangis.. yayang rinduuuu.."

"HAHAHAHA..hahahaha.. "

sultan pencen ketawa macam penjenayah..!

"nape yabang gelak ni..?"

"tu laaa hari tu kutuk abg sangat! haha sekarang kena kat idung yayang balik..!! klasik laa yayang abg ni..hahahaHAHAHA.."

"oooo takpe2.. hari ni hari kamu sultan pencen! esok kamu pasti akan dapat balik.. terrrr grrrrr"

*************************


dari kerana mata.. yang mempunyai kuasa..

ooooh aku tergoda.. aku tergoda..

ngeeeeeeee layan jewww laaa..... lagu tema tuuu... ekekekeee


tanda tanya(?): kamu? ada lagu tema tak hari ni? hehe...

6 comments:

aduka said...

kekeke.. lyn lagu klasik..
:P

TotYati said...

salam eyena,

takpe rindu2 kejap. dulu saya pun macsm tu jugak. 3thun sorang kat utara sorang kt selatan. dahle cuti weekend tak same.

lagi sakit jiwa

sabar ye :D

:: eyeNa :: said...

hehe encik aduka pon layan eh..hehehe

:: eyeNa :: said...

totyati:

heee tu laa jiwa dok bergurindam ni...hehe berat2..

Mawar_berduri said...

hye yayang..opsss....hihihi
lame tak menyinggah ...sihat ke ?

:: eyeNa :: said...

hehehe rajin lagi mawar berduri baca blog ni..da lama tol tak update..hahaha sibuk berkuliah lak..hee rindu laa kat mawar..eheh