:: mereka Terhebat ::

Saturday, August 28, 2010

siap pon design wall baru..

yoyoo.. bertemu kembali dalam rancangan post post.hehe eh silap..memula kena bagi salam dulu kan.. eheh..
assalamualaikum kawan2.. aku dah siap design tau..aku  ni kalau dah mula main photoshop aku mmg tak buat kerja lain dah..hihi..


"sebuah gambar itu dapat di tafsirkan dengan berjuta2 makna" 

aku suka dengan kata2 ni..hee.. tak sabar rasanya nak balik berhari raya di kampung halaman tercinta.. dan pastinya lagi tak sabar bila nak sambut dengan suami tersayang..hehe first time tu nak sambut hari raya bersama.. ewaah ala2 macam pengantin baru lagi plak kan..hehe

sure laa dapat di kategorikan sebagai pengantin lagi sebab bulan depan wedding aku kat umah mentua..hee insyaAllah 25 SEPTEMBER 2010.. jemput2 laa datang kepada yang berdekatan dan berkelapangan..ahaii..


sejak2 kahwin ni aku selalu balik ke kampung bila hujung minggu.. minggu ni aku tak balik..so aku dating ngan blog ni..hehe actually aku kena mengajar isnin ni.. aduhai mikro teaching.. takot sangat2 sebab risau nanti dalam penilaian aku mengajar tak best..huuu

tapi dalam masa yang sama aku tak sabar nak mengajar sebab aku tak sabar2 nak jadi cikgu.. pekerjaan yang mulia.. aku nak bantu anak2 murid aku yang perlukan bantuan aku..aku nak didik mereka supaya mereka terpandu dengan agama dalam kehidupan mereka..

ahaii.. tinggal 1 sem lagi insyaAllah aku akan tamat juga ijazah sarjana muda.. mahu rasanya untuk menyambung ke peringkat sarjana.. ada master.. tapi sebelum tu aku nak cari pengalaman dengan pelajar2..baru boleh ada idea nak master dalam bahagian apa..

kalau boleh nak sangat sambung lam hal pendididkan.. sebab aku tengok kat university aku sekarang ni tak ramai pensyarah2 kat pendidikan..sampai terpaksa cari pensyarah luar..haa isu pendidikan sekarang ni pon di persoalkan..sebbnya?? yaa terdapat banyak masalah yang dikaitkan dengan sistem pendidikan itu sendiri..

ya Allah semoga usaha aku selama ini di berkati..semoga aku dapat menjadi guru terbaik.. itu cita2 aku sejak aku berumur 10 tahun..sebab aku tengok semua kakak2 dn abang2 aku jadi cikgu..maka aku pon bersemangat nak jadi guru jugak..

kakak aku kata cikgu ni sentiasa muda..

"cik gu, sampai tua pon orang panggil kita cik..hehe"

itulah gurau kak yam..dia adalah antara kakak yang menjadi teladan padaku..selalu balik kampung jumpa ayah yang dah tua..kak yam ambik berat pasal adik2.. aku rasa macam di beri perhatian dan di fahami jer..mybe sebab kak yam pon ada anak yang sebaya2 aku..hee pape pon kak yam sangat sporting.. (^_^)

eheh lau kak yam baca mesti aku malu sampai tebal muka..hehehe.. well jom layan gambo2 pusing2 kat UM ni..ahaii..


cun melecun..hehe



university kesayangan ku..chewah..!!




zaman remaja.. remajakah aku??? hehe walaupon dah kawin tp still nampak usia belasan tahun kan muka aku..hehehe mcm budak tingkatan 5 kan..hahaha perasan dah..haha

opss dah banyak plak membebel.. hari ni aku buka puasa dengan roommate aku..syada.. makan telur rebus jer kami..isk2.. tapi thanks to syada yang selalu tapaukan sahur untuk aku..hee to syada...:


"aku ni bab bangun tengah2 malam aku lemah sikit weh..ahaii"

ok laa aku nak study plak.. then buka "muka buku"..hehe salam..

nota kaki: syada, sorry sebab tak bg galakkan kat mu makan tomyam..hihii.. aduhaii

No comments: